AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.052

Kvalitet på Waarwests bromsdetaljer?

CW
67
CWM
525i Touring -02
Jag bad om en offert på bakre bromsdetaljer från waarwest till min 525 touring 2002 och fick den här offerten:
Skivor bak:495:- st
Bromsbelägg: 410:- sats (båda bak)
Handbromsbacksats:390:-
Slitagevarnare:75:-
Monteringsdetaljer:75:-

Jag tyckte att det var så billigt att jag undrar över kvaliten, någon som har någon kunskap/erfarenhet?

WP
E3
1.828
E36
USA bilar
Jag kan inte uttala mig om kvaliteten, men priserna var inte anmärkningsvärt låga tycker jag, rätt normala priser, förutom på klossarna och handbromsbackarna som rentav hade oväntat högt pris
Har du kollat schmiedmann?
Ingen ide att gå på pris.

Kvaliten beror helt på vilken tillverkare det är.
Priserna var inte direkt billiga, mer normlapriser.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag köpte bromsskivor och belägg fram till min 540 för 950kr fraktat.
Delarna hete Vaico och är samma som schmiedmann säljer, skivorna är stiligt svarvade (nästan alla ytor) och efter hittills 300 mils körning funkar de tillfredställande. Dammar gör de inte mer än vanligt.

Detta gäller min 93a men är ett hum om priser.
De jag aldrig fattar är varför man byter skivor på en 6 år gammal bil? Är dom så jävla dåliga? Skivorna på min Nissan Maxima 94 är ALDRIG bytta, efter 23 tusen mil. Det är kvalite de (avgassystemet höll 19 tusen mil, det är nästan eloge på de)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Japmax, jag bytte samtliga skivor då bilen var 4 år. Fram var dom skeva och bak rostiga. Avgassystem har jag däremot aldrig hört någon som bytt på en E39:a p.g.a att det rostat eller gått sönder. De är rostfria och det är väl nästan en eloge till det med ;)
Jag vet inte om schmiedmann och waarwest säljer bromsskivor och belägg av samma märke men priser hos schmiedmann är:

Fram: skivor 816 och belägg 445
Bak: skivor 857 och belägg 307

Ska kolla upp orginal också. Dock har orginalskivorna slagit sig efter 4000 mil så då kan man väl gärna köpa pirat...
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Jag bytte till Brembo från Mekonomen. Har klarat mig bra sedan dess (ca3-4000 mil), men det är många som får problem med skeva Bremboskivor. Många är även de nöjda köparna av Biltema-skivor som inte blir skeva.
Japmax, inte för att jag kallar dig lögnare.
Men 23000mil utan att byta skivor? Det måste vara värlsrekord??
Visst om man har en gammal sleten trotjänare och man bara kör o kör, men 23000mil köper jag inte.
>Strongman absolut inget världsrekord, kommer säkert flera som kan bekräfta längre miltal än så.

-Phil
Gemini__
Tvivlar på att 23000 mil utan att byta skivor är världsrekord =)

Vet en bekant vars far köpte en ny Honda Accord i början av 90-talet där bromsskivorna höll en bra bit över 20000 mil. Den bilen gick inte snällt när sonen hade den (Han körde STCC ett tag så han tränade väl upp sig i Hondan hehe).

Mvh:
Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.