|
|
|
|---|---|
| Min m3 3,2 luktar lite bensin när man står på tomgång inne i coupén. Har försökt hitta läckaget men ser inget någonstans som det generellt brukar läcka? | |
pg_ice |
japp samma här nu ska det bli förbannat intressat att kolla vart det kommer ifrån 3 månader höll det tätt,och jag som trodde jag hade stoppat läckagen för gott. har du inte bytt nån bräsleslang tidigare då är det till 90% ena slangen vid torpedväggen som läcker. det är en skrav på dom som gör att dom spricker efter ett tag. troligen slang NR 20 längst ner i skarven. ta en ficklampa och lys längst in när motorn är igång. det är svårt att se slangen men man ser den om man hittar rätt vinkel Länk |
| Jag bockar för förslaget dags o bege sig ut o kika. | |
pg_ice |
i mitt fall så tippar jag på att det nya kolfiberinsuget ligger emot nån slang eller slangklämma. och sånt är ju omöjligt att se uppifrån. plötsligt så sprutade det bara ut soppa och det vart en stor pöl under bilen när den stod på tomgång i 20sec. nästan så man blir lite halv förbannad när man inte vågar lita på skiten. hade man varit ute och kört med det där då hade det blivit bärgaren. återkommer mer mer info :) |
pg_ice |
samma jäkla slang som jag bytte för ett halvår sen (NR 21) tydligen så klarar dom inte böjen som blir vid ingången utan spricker sönder. eller så är det dålig kvaliet på slangarna (köpta på mekonnomen) lagom att byta till höst igen :) Länk |
|
pg_ice; skulle satsa på stålomspunnet om jag vore du :P |
|
| Det var inte lätt o se slang 20 inte...... kunde inte se något ska se med en starkare lampa, det är alltid något har precis ordnat bromsar då är det något annat.... | |
pg_ice |
du åker nog på att ta bort insuget om du ska kunna se båda nr 20 och 21 |
| ja köpte mina såna slangar på bmw visst de gick på 900kr med ventilkåpspackningh tror ja de va men de var de värt ser ja ju när man ser hur din slang ser ut efeter ett halvår bara | |
pg_ice |
ändå frågade jag dom på mekonomen om det var bra kvalitet jag sa att dom måste klara ett högt bränsletryck. inga problem svarade dom. så vilka slangar håller bra kvalitet? och vad heter dom? vad dom här skit slangarna heter vet jag inte men jag ska ta reda på det. dags att slänga ut en varnning om dom tror jag. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.