|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Hur tar de sig förbi larmet? Kan de komma förbi larmet på en E60/E61? | |
|
Ställer samma fråga: Dags för lite teknisk förklaring om hur man oskadliggör larm i nya bilar, BMW såväl som andra. Kanske inget att lägga ut på öppet forum men powerpost eller vanligt email funkar ju också. På så vis kan vi hjälpas åt att fixa bättre och alternativa larm. FP |
|
| Jag vill alltså inte lära mig hur man kommer förbi larmet, jag bara undrar om det går (på en ny modell, typ E60)? För i så fall är det värdelöst av BMW. | |
|
slugger75: Om man kan kunde åka till månen 50-60 talet så ska det inte vara så svårt att komma förbi en larm i en ny bil. |
|
|
Det går som sagt, mer eller mindre lätt, på alla bilar. Det finns normer även för larm, sirener osv, inget som BMW eller andra biltillverkare råder över. FP |
|
| hur ska de gå till | |
| du måste slå en 4 sifrig kod annars flyger skiten i luften | |
|
Ja, det låter som om ingen vet alltså... Tycker mig ha hört att vissa BMW ska vara väldigt lätta att forcera. Hoppas att E60 inte är en sådan modell. |
|
|
Tyvärr måste jag säga att det gäller även E60/61 modellerna då jag själv hämtat ut min E39 efter en månad på verkstaden efter en liknande slakt efter senaste semestern, då stod det åtskilliga E60:or på BMW verkstadens bakgård här i Västerås med slaktade airbags och xeonljus m.m. Vidare, att det skulle råda en övervägande bildelstjuvar från Polen eller tidigare baltstater tror jag vi som bor här i Sverige snart får äta upp när man får klart för sig att det kanske är rena inhemska "förmågor" som tagit lärdom via YouTube för sin ”yrkesutbildning”om hur man gör ingreppen på bästa sätt och snyggt dessutom. Konstigt det här med bilar som kör runt utan regplåtar både fram och bak, såg en här om dagen, en mörkblå bil på E18 mot Västerås. Tänkte ringa snuten och påtala om detta men fick ett samtal samtidigt och det blev följaktligen inget av detta. |
|
|
BMWgissel: det som talar för att mycket prylar lämnar landet är att efterfrågan på t ex begagnade airbags är ganska begränsad i Sverige. Det försäkringssystem vi har här gör att krockade bilar i de fall de inte skrotas till stor del repareras på märkesverkstäder och med nya delar. I många länder, bl a Tyskland så kan du istället få ersättning i pengar och själv ombesörja din reperation och således kan du spara pengar om reperationen gör av ickeauktoriserad verkstad som i vissa fall köper in reservdelar från "alternativa" leverantörer. Enligt vad jag hört är det inte ovanligt att krockade tyska bilar transporteras över till Polen för reperation och sedan körs tillbaka till Tyskland. Pga av ovan nämnda skillnad i försäkringssystemet så är också handeln med krockade bilar större i Tyskland än här hemma vilket också lockar bl a polacker att köpa dessa billigt och sedan reparera dem billigt och sälja vidare i Polen eller andra länder österut. Det finns garanterat också en massa inhemska förmågor som spriger runt och snor angel eyes till E39, fälgar och annat för användning på egna bilar eller för att sälja av snabbt men de organiserade och professionellt utförda stöldturnéerna som detta handlar är jag ganska övertygad om har en utländsk koppling. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.