AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.348

VARNING FÖR INBROTT I NYARE BMW!

Sida 1 av 2
Visa användare
136
koopfan
Ingen för tillfället men kommer nog till våren =)

Har haft:
BMW 325 E30 Touring -89
BMW 540 E34 -93 6-spd 326hk/540Nm
BMW 328i E46 -98
Vill varna ägare av nyare BMW med x-enonljus och inbyggd navigation i panelen. Vet 2st bilar, en E39 touring i Kolbäck som blev av med hela navigationen från bädan bak till hatthyllan där antennen sitter, samt xenonljussatsen. Det var efter 00.30 som det hände. Sen igår natt en -05 X5 i Herrskogen, som fick samma stulet samt nackstöd, instegslister och urplockade säten. Ingen dörr var uppbruten men det var bara förardörren och bakluckan som var upplåsta. Det hände efter 04.30 då ägaren kom hem, och så gott som ljust ute. Vet inte om en vit Litausk Golf som synts dagen innan E39an fick inbrott spelar in, men regnr finns på den iaf. Så se upp! Kanske speciellt om ni bor i mindre orter. Inget larm har gått heller. =(

/Emil Koop

www.koopfan.se
BMW 540 Drifting Edition
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ett ständigt gissel , räderna går runt i stort sett hela Sverige, även Norge där dom tog några polacker i vintras med ett helt lager av undangömda Airbags o navigationsenheter. Även mitt kvarter har drabbats.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Verkar som en svetsloppa får stolar att sitta kvar:)

Konsekvenser av EU, öppna gränser och fritt flytande kapital på en öppen marknad.

Asken
CK
269
CKamondi
740iA -95
"Vet inte om en vit Litausk Golf som synts dagen innan E39an fick inbrott spelar in"

Det gör det, de var här i Eskilstuna och härjade för några veckor sedan. En kompis blev av med;
E39: Xenon-framlysen, ratt, navi fram/bak
X5: Xenon-framlysen, ratt, stereo, 22"-fälgar

Hans granne hade sett bilen och 3-4 st polacker stå nere vid hans bilar, medan kompisen låg inne och sov alldeles bredvid bilarna.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
CKamondi, hm intressant har sett 3-4 litauiska fordon som nyligen kommit till E-tuna, vinröd BMWE36a med DTM-utblås typ 92-93a, vinröd golf III. Men den skummaste är en lilablå golf II (8v eller 16v) ganska rostig som ibland kör runt utan skyltar fram och bak.

Jag har registrerat dessa fordon omkring söder i stan, misstänker att grannens Corvette 03 med crom 22" fälgar ligger illa till !!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

CKamondi: Bara lite nyfiken på hur grannen kunde se att de 3-4 personerna i den lituaiska Golfen var polacker?

Nog är det värt att hålla uppsikt över polska/litauiska bilar som beter sig misstänkt men åtminstonde här nere i söder så ser man ju dagligen bilar från dessa länder och flertalet är garanterat bara turister eller tillfällig arbetskraft.

___
//Ulf
programmer: det såg man på lacken:)
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Många polska och lutauiska bilar i DK nu också pga vi saknar arbetskraft. Organiserat stöld från BMW bilar är inte lika utbrett här, då det finns få av dom och de som finns är otroligt snik utrustade (något kan vi tacka 180% bilskatt för).

Dock har en del VW/Audi återförsäljare råkat ut för tjuvar som vill åt navigationsanläggningar (enkla att demontera, dubbel DIN) och skinninredningar. :(

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

henke lexus :)

___
//Ulf
Jobbar inom byggsvängen (i DK), det finns en del polacker och balter och dom är tyvärr inte alla i Danmark el. Sverige enbart för att jobba, var så säker.......;-)
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Vad ska de ha alla airbags till i öststaterna? Har de så många krockade BMW där som måste fixas?
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Groban: det kan man verkligen undra. Eller så bygger de upp ett lager inför framtiden...

Bekanta i Eksjö har blivit av med förarairbag 2 gånger på ett drygt halvår.

"BMW six appeal"
16.549
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
De köper krockade bilar från tyskland osv och lagar sedan med stulna delar och säljer sedan bilarna med vinst.

//Lövet
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Som Andreas säger samt att även tyska bilar lagas i Polen för att sedan leva vidare i Tyskland (och kanske senare i Sverige...).

___
//Ulf
CK
269
CKamondi
740iA -95
Programmer: Ursäkta för det sena svaret, hade glömt bort tråden. Men grannen hade sett att bilen var reggad i LT eller PL, jag kommer ej ihåg vilket.
BM
39
BMWgissel
BMW 525iA Touring -04
Det vore på sin plats att påpeka för vissa skribenter att har man sätt något , hört något eller känner till förhållanden att ni vidareförmedlar era iaktagelser till farbror polisen då man säker försöker att lägga pussel vem f-n det är som faktiskt håller på med dessa stölder, för det är inte roligt att bli drabbad särskilt strax före en planerad semesterresa som man faktiskt fick boka om.
BM
39
BMWgissel
BMW 525iA Touring -04
Frugan hade sett ett par dagar innan då hon gjort ett besök hos Media Market i Västerås och ställt bilen på deras kund-P, en röd och väldigt rostig japansk bil (vilket hade hon ingen kunskap om) med polska reg.plåtar och en gubbe som tydligen suttit i bilen och sjukligt blivit intresserad av vår BMW 525iA Touring -04 "inte frugan alltså" :=)) utan bilen enbart, hon tyckte det var väldigt obehagligt. Tyvärr hade hon ingen tanke på att skriva upp, än mindre komma ihåg reg.nummer på den bilen, men tanken slog henne senare när vår bil blivit länsad om ett ev. samband med den röda polska bilen.

Så, vänner håll ögonen och öronen med er om ni ser liknande bilar och personer som visar "sjukligt intresse" mot er bil, för då kan det vara fara och färde inom det närmaste dagarna för ett tillgrepp i er bil.
BM
39
BMWgissel
BMW 525iA Touring -04
Minns i början 80-talet att en killen berättat för mig att en man hade kopplat in en extra tändspole till förarsätet då han fick allt för frekventa besök av tjuven i sin bil som tänkt stjäla den och att det tydligen vid ett tillfälle hade skrämt iväg en tjuv fråga mig inte om tjuven hade gjort på sig men det hade varit lite fuktigt på sittdynan morgonen där på :=))
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Nu även i uppsala Länk
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Henke Lexus....Tur vi har en lustigkurre på forumet!!

Jag är polack..kom till Sverige när jag var 5 år gammal!!

Visst är en hel del av mina landssmän ej guds bästa barn.men man skall inte dra alla över en kant...Vissa av oss sköter sig faktiskt!!!!!!!!

Bianca: Nu vet jag inte om du tog åt dig eller såg det roliga i det men det var bara en lek med ord.

Jag kan bjuda på en till.

Vem är Finlands sämste lackerare? Matti Lakkinen.

Och jag är en Svenskfödd finnjävel!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.