|
|
|
|---|---|
|
Nyss köpt 525I Touring,-93 som är importerade från Tyskland år 2000. Jag skulle byta språk på check kontrol som finns 8 språk att välja på enligt Forum Mek-Tipset med givna method, men det gick inte ändra på det ! Finns det någon som upplevde samma fast sedan löst problemet att ha ändrat önskade språk ? I så fall vill jag ha goda tipsen. Mvh. Kensan Kensan. | |
|
På vilket sätt gick det inte , fick du inte fram några språk alls? Du skall åtminstone kunna ändra till engelska, vilket läge hade du nyckeln i? |
|
|
Tack för din frågan, Delorian! Jag har gjort precis som beskriver i Gör -det-själv/mekar Tips som finns här intill i Autopower om Byte av språk i färddator E32/E34 samt i check-control. Nyckelläge var som säger radio läge,dvs första nyckelvridning som visar körda km på vänsternere samt färddatansdisplayen i lyse, då håll jag check-kontrol knappen inåt i trycket så länge, kanske ca 1 min, men visades inget! ( normalt skulle det visas något språk eller hur ? ) Idag provade jag som ett försök att ta bort batt.kabel för att noll-ställa på något sätt men ingenting i resultat. En sak som kan på något viss påverkande vara så att förra ägare har kopplat bort från slutsteg med baslådan och kablarna lämnades på golvet i bagagerummet i kombi/Touring. Jag tänker då nån kabel kan vara strömför- brukade,,,,. Det var så jag försökte ändra språket. Har jag gjort något felaktigt ? Tacksam för alla tipsen. Mvh.Kensan Kensan. |
|
|
Tryck in 1000 och 10 samtidigt, när de står test00 tryck på 10 en gång och 1 en gång, då ska de stå test11, tryck sedan S/R. Byt till önskat språk, tryck S/R igen, färdigt! Vill den inte måste du först gå in i test19, slå in summan av dagens datum (månad+dag, ex 10 sep blir 10+9=19) Gör sedan om prosedur 1. |
|
|
Aj då.. Check Control sa du. Det kan jag inte utantill men jag har för mig jag gjorde något liknande som du beskriver. |
|
|
Hej Japmax, Tack för tipset. Jag följde enligt din anvisning och lyckades att kunna ändra språket till US, dvs. amerikanska ! Tack för hjälpen ! Ang.ändring på språket på check-kontrol, gärna att ha även hjälp om du har kommit på ! Tack för hjälpen en gång till och ha det trevlig midsommar dagar !! Mvh. Kensan. Kensan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.