|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder: Vad är det för vits med simkortläsare både fram o bak till originaltelefonen i min E39 528 touring -99? Har haft mitt Telenor kort fram under telefonen fram till nu. Hittade en kortläsare även bak ovan cd-växlaren och det funkar även där med mitt kort. Varför 2 olika läsare? | |
|
Säker på att den bakre är till originaltelefonen? Det är inte jag. Wilhelm Svenselius |
|
| Det måste den vara iom. att luren fram funkar med kort bak. | |
| syftet är att kuna ha sitt eget kort i bakluckan och om någon passagerare (gäst) vill ringa, t.ex. dyra utlandssamtal eller komma år sin brevlåda så sticker han/hon in kortet i den främre SIM-korthållaren som då automatiskt kopplar bort den bakre. | |
|
Vi kör väl ett varv till, detta har förklarats många gånger i flera liknande trådar. Det du hittar bak i skuffen är själva telefonen, hjärnan i hela anläggningen, utan den-ingen funktion. Telefonen tillverkas av Motorola som en standardkomponent för många olika användare, bärväskor, fasta telefoner och för montering i bilar, och den måste givetvis ha en kortläsare. Det som sitter framme i mittkonsolen är manöverapparaten,"luren", och till denna har BMW valt att sätta även en kortläsare. Man kan ha kort på båda platserna och den ena får då prioritet, troligen den inne i bilen om jag minns rätt, precis som steaman skriver. FP |
|
| Låter vettigt. Tack för alla svaren. Smart funktion om man vill köpa kontantkort utomlands och stoppa i främre kortläsaren. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.