AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.929

Tycker ni att denna annonsör talar sanning?

Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
Bläddrade på Blocket och kollade in en ganska intresseväckande annons om försäljning av en 320 sedan ´97 i Jönköping där en 93 årig säljer sin BMW "med garanterade 4870 mil", en ägare dessutom

Länk

Vad tycker ni alla andra? Hade jag själv bott i Jönköpingtrakterna, hade gärna tittat på bilen.

Glad Midsommar!!!
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Om den är ärlig så hoppas jag att den hamnar hos någon som har vett att ta hand om den, men 400 mil per år är väldigt lite i en "vanlig" 320.

Men det finns de som inte kör så mycket, och deras bilar måste ut på annons nån gång de med, och annonsen verkar inte skum. Tror nog man måste se den live för att avgöra om den är ärlig eller inte.

Glad Midsommar!

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
Jag förstår, men samtidigt kan jag knappt tro att en 93 årig man hade lagt ut annonsen själv plus att den hade kunnat köra bilen under de senaste 10 åren..

Det mest troliga hade varit att låta en bilfirma ta hand om bilen.

Men men, man får inte vara fördomsfull.
Jag bor i jönköping, jag kan kolla på den :)
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
Strongman: Skriv ner ett par rader efteråt!

Det hade varit mycket intressant. Om det stämmer det säljaren skriver så är det verkligen ett unikt exemplar av en 320
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Säkert sonen som lagt ut annonsen efter övertalande om att det nog borde vara färdigåkt för pappsen. Att köra bil upp till 93 år är inte speciellt unikt, eller så är det kanske bara vår släkt som är det ;-)
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
Robert - "Att köra bil upp till 93 år är inte speciellt unikt", att dessutom köra en BMW upp till 93 år är Great Respect!

Säger du det så är annonsen nog sant, kommer inte förvåna mig om gubben själv lagt ut den på Blocket till och med ;-)

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Det kanske är helt unikt att köra bil upp till 93, men min farfar gjorde det, och lite längre. Jag tror stenhårt på teorin att det är någon son som lagt ut bilen till försäljning efter att ha övertalat pappan om att sluta köra bil, eller så har han helt enkelt sjuknat in.
Ca
5
CarceresRacing
325i -93 (driftingversion)
Han som lagt ut annonsen är född 1960 iaf.
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
CarceresRacing: Hur vet du det?
Jag har sett bilen i verkligheten nu, av ren slump faktiskt.
Och den ser äckligt fräsch ut! Tog ett snabbt varv runt bilen och kunde varken hitta en repa eller början på en rostfläck.
Konstig frågeställning, det finns som sagt lågmilare lite varstans i garagen.
bara att köpa....

Ca
5
CarceresRacing
325i -93 (driftingversion)
Bumer: Jag kollade vem som hade telenumret i annonsen, knappade sen in namn och adress på upplysning.se, och vips så får man fram personnumret. :)

Objects in mirror are loosing!
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
CarceresRacing: du är en James Bond!!
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
A men det var verkligen kul att höra att bilen är kanon, hoppas att den hittar en likadan ägare som kommer ta hand om den på ett bra sätt.

Tack för att du åkte ut och kollade på den, Strongman!
Annonsen stämmer säkert. Rostskyddet på E36 är egentligen betydligt bättre än på E46/E39, modellen "spontanrostar" inte lika mycket som E46/E39. Oftast är stenskott i hjulhusen och felaktigt inställda dämpare till bakluckan den största orsaken till rost, vilket är direkt relaterat till hur mycket bilen använts.

Det jag skulle kollat var om oljan och andra vätskor bytts regelbundet. Likaså att ACCn funkar klanderfritt. Systemet är ju trots allt 11-12 år så en AC som använts väldigt lite kan kräva rätt dyra reparationer.
är det inte lite dyrt med 55 000?
Visst det är en bil i näst intill nyskick men den är fortfarande 15 år gammal och 320 kostade 'bara' 200 000 sprillans ny.
Johannes G:

Jovisst kan få mkt roligare bil för pengarna.
Men sen kan man väl tänka på att allt är i princip fortfarande nytt på bilen.
Man kan ju räkna upp på ett ungefär vad det skulle kosta att renovera motorn, nya dämpare, ROSTFRI dvs köpa nya skärmar dörrar etc, samt lack på det ;)

Bumer: Det var av ren slump att jag såg den! Hade tänkt handla och där stod den :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.