|
|
|
|---|---|
| Hej. Hur mäter man upp magnetventilerna?? Mäter jag på lödningarna får jag ett och samma värde så ström får dem. Men kan man mäta direkt på ventilerna och vad ska det visa då? Tacksam för ruggigt snabbt svar!!!! Mvh | |
pg_ice |
du bort dom helt annars,kan det bli enklare? koppla på ett batteri på ventilerna och lyssna så det knäpper till knäpper det så funkar dom och tvärtom :) |
pg_ice |
take2 när det här skitforumet inte har nån edit funktion så kör vi igen. Du kan ta bort dom helt annars,kan det bli enklare? koppla på ett batteri på ventilerna och lyssna så det knäpper till knäpper det så funkar dom och tvärtom :) |
|
Hur ska man koppla på ett batteri till dem då? Jag menar man måste ju dra nån kabel då eller vad??? Vart ska man dra kabeln från batteriet till? Från plus bara eller? Och vart ska man sätta kebeln från batteriet på magnetventilen.. Vrål kass på elektronik;) Tacksam för svar. Mvh |
|
pg_ice |
haha skämtar du eller :)? alright vi tar det the easy way. + och - utan det så får du ingen ström. apparater som kräver elekticitet för att fungera har oftast markerat vart man ska koppla in plus och vart man ska koppla in minus,så magnetventilerna är inget undantag. plus är oftast röda kablar och minus är oftast svarta kablar. på ett batteri så har du en plus pol och en minus pol även där så står det markerat vad som är vad. du gjorde rent ventilerna utan att ta bort dom helt,det går väl också. MEN! du har ju kontakter på andra ändan sladden som också kan bli ärjade sladden är ca 15cm lång till ventilerna. |
|
"pg_ice" Hehehehe!!! Jo jag hänger med så långt. Hehe. Får ta och titta på det nu med engång då. Mest att jag undra så man inte tabbar sig. Har ju en förmåga att göra det! Tack för hjälpen. Ska kola på det nu. |
|
| körs dom på 12v? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.