|
|
|
|---|---|
| Hej kan inte hitta någon tråd om detta(kanske brist på fantasi) men jag har fått diverse fel som står i TIS. cruisecontrol,regnsensor,lysen.Detta uppkom efter rostkyddsbehandling i höstas då plockas ju innerskärmar bort. Någon med erfarenheter om detta?M.V.H Riku | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har läst om detta typfel i Tis för länge sedan, dvs kablarna skavs av av en vass kant i plåtskarven under innerskärmen och en å annan har råkat ut för detta, men det är ju nått som upptäcks och modifierats senare från 02/2001. så det förekommer men är ändå inte så vanligt, misstänker att detta åtgärdas vid servicetillfällen utan att kunden vet nått om det. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Hej Hasso. det stod något om röd märkning ifall det är åtgärdat,jag kan inte hitta någon sådan i motorutrymmet.Och sen att det började efter rostskydd gjorde att jag började fundera om det kunde vara det felet som orsakar problemen. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är ju inte allt för otroligt om man varit där och bökat runt med innerskärmarna. Enda sättet att vara hundra är ju att plocka bort innerskärmen och kontrollera kabelhärvan. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag har läst om felet på bimmerboard. Så det skall gå att hitta inlägg där åtminstone /Mats J |
|
| Okej jag får ta plocka bort skärmen och kolla.Återkommer om jag hittar något skumt | |
|
Hittade länken: Länk /Mats J |
|
| Tack Mats! Ska ta en titt i helgen,bra länk | |
| Hej nu har jag kollat kablaget och det såg inte roligt ut vid en första blick men efter rengöring och kontroll av varje kabel var dom faktiskt fortfarande hela.Så nu är det skyddat mot slitage från plåtkant och innerskärm som verkade ligga mot dom.Återstår att sätta ett rött märke vid typskylten och fortsätta felsöka. Ni som har skumma elfel i fram och inte har rött märke i motorrummet,ta en titt bakom innerskärmen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.