AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.279

min bror körde sönder min bil

Tjena grabbar!!

De är så här att min bror lånade min 328 idag, och när han kom hem så sa han din bil har gått sönder. när jag gick ner så luktade bilen som i helvete typ som när man burnar med bilen, och det går inte och få i växlarna när motorn är igån,,
vad tror ni han har gjort med bilen och tror ni det är växellådan som gett upp,, enligt han så gasa han i en kurva o kulle växla snabbt så hände detta...
ja som sagt vad tor ni det kan vara.. mvh
Kopplingen har gett upp, det brukar lukta en del..

Mvh Jens
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Fråga din bror vad han gjort inte oss.!

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Är väl beydligt enklare att fråga brossan i stället för folk på ett offentligt forum!
Lär ju bara vara han som vet ändå.

///Micke
Min cabrio Länk
jag frågade inte vad han gjort med den formulerat mej fel...utan undrade vad kan det vara lådan eller kopplingen..
ne
161
nellis
320i coupe-97,facelift.
ok,det är ju bättre att fråga bror din,men att rasa lådan krävs ganska mycket.
skulle nog gå på kopplingen först,sen aldrig låna ut igen.
nellis tack ör ett vettigt svar hehehe
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Om han sa att din bil har gått sönder så beror det väl dels på hur du har kört innan(el tidigare ägare) samt om din bror flyttade upp foten från gaspedalen någon gång:) Lämna bilen till verkstaden och låt dem fixa den och påpeka vänligt för bror att han får ta 50% av kostnaden.
Som du märker så även de främsta guruerna på detta forum har kristallkulorna på service, det är midsommar!:)
Lev väl!
Asken
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Asken: då får väl vi reservgurur ta över :)

Skulle gissa på kopplingen, dels för att det är lite av den svagaste länken, och det är svårt att växla utan att först koppla ur. dessutom luktar kopplingen på det sätt du beskriver när man slirar på den.

Ett annat alternativ är att bror din sköt i fel växel, tex 1 istället för 3 när han drog på tvåan. Men då borde motorn ha övervarvats och ticka rätt rejält.

Glad midsommar!

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bjerser: Reservguruer har dom i Indien, där gurukvaliteten är som den är och gudinnorna har 8 armar(Shiva?). I Sverige är väl Chivas mer gudomligt kan tänkas men kvinnorna mer otämjda?:)

Reservdelar finns hos BMW och att bli en gudomlig BMW-förare, det tar många år att bli:))

Att fjärrdiagnosticera en bil 100% korrekt med gissningar utan att ha sett den eller kört den, kräver mer Chivas än vad jag kan få i mig iaf:)

Mvh
Asken
hände samma sak på min 523:a .. gick itne att få i växlarna då bilen var i gång och det luktade.. och det var kopplingen då med
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Läter osm kopplingen

Lägg i en växel med motorn avslagen.
Starta motorn med kopplingen nedtrycket.
Om bilen då hoppar framåt så är det kopplingen.
okej ja tack så mycket grabbar, ha en trevlig midsommar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.