AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.155

740da -01, mysko ljud i låda...KCR, e de värt det?

te
2
tengstrom
740da Individual -01
320 -76
När jag ligger på ca 70 på "D" ere som lådan eller morrar till ibland, eller iaf nånstans i drivlinan, morrar typ en sekund, tyst i två, morrar en osv...bilen vibrerar pyttelite när han morrar. Känns som han vill försöka växla hela tiden.
Nån som kan ha en aning vad det kan va?Tänkte byta olja i den snart så ja får se om det blir nån skillnad.

En annan sak, KCR eller liknande gör ca 40hk+ och ca 60Nm+, e de värt det?känns lite dyrt om de inte blir märkbar skillnad plus att ja e lite rädd för haveri...

///Magnus
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Dags att byta olja omgående. Var noga med att använda BMW-olja samt byt filter och gör rent silen på en gång. Det är en smärre konsert att få till alla delmoment på oljebytet varför jag som lekman brukar tipsa om att lämna in det till en bra BMW-kunning verkstad för att få det gjort.
KCR-boxar och de flesta andra på marknaden är mer ett tecken för tiden....
Min privata subjektiva åsikt är att varför chipsa en perfekt bil? Lådorna ryker förr eller senare med boxar och det gör inte förbränningen ett dugg bättre.
Chips började som någon som la en skiva potatis i en brödrost för många år sen, nu är det bara förvirring som råder.....:)
Grattis till en underbar bil, förstör inte det originalet om jag får be:)
Mvh
Asken
Hej, läs Rilles inlägg ang lådan : Länk Jag har skrivit in exakt vad jag behövde göra för att bli av med det "morrande ljudet".

Mvh,

Pocke
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
tengstrom: Det låter som det välkända "4F53-felet" på 6HP26/32 lådor tillverkade före jan 2003. Vänta lite med oljebytet och åk till BMW verkstad och kolla om du har felkod 4F53 samt om konvertern har blivit utbytt tidigare på garanti.

molle
Molle: Är det samma fel som jag beskriver i länken som du skriver om.
Vet du hur pass vanligt detta med momentomvandlaren är?

Mvh,

Pocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.