AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
649

Spridar-bekymmer på 318i e30

ph
7
phille_hbg
318i Coupé -84
Hejsan!

Jag har suttit en stund och letat som en tok efter någon hjälp här på forumet men jag hittar inte det jag söker efter. är det någon som hittar en tråd som kan besvara min fråga så får ni gärna länka till den! :)

nu är det såhär att igår eftermiddag så skulle jag köra iväg för att möta upp några kompisar. bilen gick inte på alla 4 cylindrar (318i M10B18 -84) så jag var tvungen att ta mors volvo istället eftersom det var en ganska stressig situation som jag hade försatt mig i.
idag tittade jag under huven på bmw'n och det första jag tittade på var rotorn för att se så att den inte hade hoppat av (har haft detta bekymret innan) men den satt som den skulle och allting såg bra ut tyckte jag. den gick fortfarande på knappt 3 cylindrar och jag såg hur det "puffade" rök ifrån nånstans vid insuget. jag tittade noga vid insuget och jag blev ganska förvånad när jag såg att det var en spridare som hade hoppat ut. jag tryckte ner den och kontrollerade dom 3 andra spridarna. jag tycker att dom sitter lite löst, men jag kan inte se någon fäst-anordning för dom.

hur ska spridarna sitta fast på en e30 M10B18?

jag är mer hemma på förgasare så detta är lite nya saker för mig.

tacksam för svar!

MVH Phille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.