|
|
|
|---|---|
|
Jag har nyss blivit ägare till en mycket fin BMW 328i -97 Cab, och med tanke på att den enda bilvård jag utfört på mina tidigare bilar är nån automattvätt då och då och kanske en dammsugning vart tredje år så tillkommer en del frågor som jag hoppas att någon kunnig person här på forumet kan svara på. Hur ska jag sköta inredningen? Lädervård såklart på skinnsätena men vad ska jag använda för medel på plasten bakom baksätet så att den inte blir solblekt och ful? Och på instrumentpanelen mm? Ska man smörja gummilisterna så dom inte spricker? Jag tvättar bilen för hand med Sonax Glansschampoo, men har märkt att trots grundlig sköljning så blir det vita schampoorester kvar i skarvarna (vid motorhuv mm) och på plast/gummidelarna närmast lacken. Vad beror det på? Alla tips är välkomna, även på sånt som jag inte nämnt! Man känner sig helt handikappad och jag vill verkligen inte se min fina cab i dåligt skick efter bara en säsong... | |
|
Välkommen till forumet! Här Länk är en bra start... ___ //Ulf |
|
|
Som sagt tidigare, sök i detta forum, du får svar på alla dina frågor. se ovan "sök inlägg". Ett gott råd, jag har under alla "mina aktiva år" lärt mig att smaken är som baken, delad. Vad gäller produkter för bilvård så vandrar jag mellan olika märken, för närvarande gäller Turtles "Nano" serie. Vad gäller läderklädseln, toppen mm kan du alltid börja med BMW egna produkter, det är nog en god början. Vad gäller listerna i bilen så finns det många, BMW har ett, själv använder jag ett medel som jag fått av min son som är flygtekniker, det används inom flygtekniken. NoFear, kör med insidan. |
|
|
Sen har vi som avskräckand e exempel på hur det går om man blir biten av bilputsar sjukan: Länk Många går igång på BMWs egna produkter för bilvård själv gillar jag Smartabs prylar |
|
|
Det var en intressant länk, det finns de som har tid till det messta. Lärde mig ett o annat,,,, bl.a borra hål i bakre skylthållare. Det är lite mer avancerat än det Hasso gjorde för att få bort vattenansamlingen på framstötfångaren på hans första "ögonsten" ;) ;) NoFear, kör med insidan. |
|
|
Tackar, har sökt i forumet nu och länkarna var nyttiga. Det enda jag inte kommit underfund med är vad som egentligen är bäst för de mjuka gummilisterna så att dom inte torkar ut och spricker i värmen. Tips på produkter? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.