|
|
|
|---|---|
|
Skall byta bromskivor fram och bak inom kort skulle vilja höra vad andra har för erfarenheter av olika skivor. Jag kör mest på gata men, planerar att ta ut bilen på bana. Vill ha bromsar med bättre bett och mindre avmattning än orginal. Tacksam för råd.... | |
|
Byt till stålomspunna slangar och kör andra belägg än original, funkar bra med original skivor. Annars, kolla med PEAN Sweden för Performance Friction skivor och belägg, det är bra grejer. Men om du ska byta skivor, byt slangar och till ny fräsch bromsvätska också. MVH Johan |
|
|
Måste ha nya skivor eftersom de gamla börjar bli slitna. Funderar på antingen uppgradera till Comp/CSL eller Performance Friction. Har mindre koll på vilka belägg som fungerar bäst. Mvh, Martin |
|
|
Jag kör Performance Friction skivor, Carboteck XP8, stålomspunna slangar samt Superblue Racingvätska. Funkar skitbra!! Nackdelen är väl ganska mkt bromsdamm och möjligtvis att de är ganska dyra, men värt varenda krona ändå! Carbotech beläggen är nog en bra kompromiss för att funka både på gata och bana. |
|
|
Nu har jag ju E36, men tipsa om bra produkter kan man ju göra ändå... :) |
|
| performance friction + Hawk HT-pads | |
| Jag kör original skivor och XP8 belägg, kanske dammar men bettar bra. PFC ännu mera damm men bättre bett, som sagt en kompromiss.. | |
| Kan starkt rekomendera PFC skivor samt belägg. Dom fungerar riktigt bra tycker jag. Kolla med per på pean han är kunnig och trevlig | |
|
Om du planerar att bara köra lite bana men mest köra gata skulle jag föreslå CSL-skivorna med stålomspunna slangar. M.V.H Dennis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.