|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har blivit lite sugen på en riktig banåkarbil. Någon som äger eller har erfarenhet av Opel Speedster? Är den su kul och bra som den verkar? /Samuel | |
BCR |
Har en arbetskamrat som nyligen köpt en ny Speedster-08. Bilen är riktigt rå och snygg, låg och bred. Körde bilen några mil och blev halvförälskad... Tror inte att alla 265 hästarna var hemma (bilen var nog inte riktigt inkörd ännu) men däremot imponerade väghållningen och växellådan. Som med alla Opelprodukter är detaljarbetet mindre bra, taskiga plastdetaljer, dåliga gjutningar, råa "ofärdiga" ytor. Ser lite billigt ut. Apelsinskalslack. MEN, en väldigt rolig bil att köra och byter man ut Opelmärket mot något italienskt så skulle man kunna lura ganska många... En av få bakhjulsdriva prestandabilar på marknaden för rimliga pengar. /Håkan OO=00=OO |
|
BCR : Det finns väl ingen Opel Speedster -08, det är inte så att du menar Opel GT? En helt annan bil... Enda erfarenheten jag har av Speedster är en kortare provtur men jag måste nog säja att det är en av de roligare bilar jag kört. Du blir nog inte missnöjd med en sån leksak! |
|
|
Grym banåkarbil. Den baseras ju på samma chassie som Lotus Elise....stort habegär om man har en mer praktisk bil parallellt. Flåklypa |
|
|
Speedster Länk GT Länk ___ //Ulf |
|
|
Jag har ett "kul" (missförstå mig rätt) minne av en speedster som dock troligen inte var lika rolig för föraren. Stod vid rödljuset på e18 vid universitetet norr om Sthlm för några år sedan. Norrifrån kom en speedster som stannade vid rödljuset för att köra in vid universitetet. Jag satt och glodde på bilen lite och tänkte att "han lär dra järnet när det blir grönt". Grönt blev det och Speedstern drog järnet, mitt i korsningen tänker jag att j-lar det där kan nog gå åt helsike. Mkt riktigt, Speedstern får sladd, kommer helt fel och kör rakt över rödljusstolpen, fortsätter ner i diket. Skadorna blev inte så stora, iaf inga personskador, men det enda jag tänkte var; fy tusan vad pinsamt. Verkligen någon som skulle visa upp bilen men som slutade med brallorna nere... Tur att inget mer allvarligt hände. |
|
|
Jag har avverkat 2st under 4år och de är skitroliga. Det enda syftet de tjänar är att köra snabbt på bana och korta landsvägsturer eftersom den saknar all komfort. Delar de mesta delarna med Lotus förutom motor/växellåda. Lotusdelarna eller de specifika Speedsterdelarna är skitdyra såsom lyktor och karossdelar. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
tagge: Den föraren hade nog inte fått förmånen att gå en förarkurs hos Förarutveckling. Det blev säkert något positivt för föraren efter den kraschen, det brukar bli det även om belysningsstolpar är dyra dom med:) Mvh Asken Genusforskning, varför försöka uppfinna något som inte finns? |
|
BCR |
GE; Sorry, jag menar GT och inte Speedster. Det var en GT jag provkörde och inget annat. GT är en kul bil, speedster har jag inte provat. /Håkan OO=00=OO |
| Speedstern är en helt underbar liten busbil, med grym väghållning. Det är lite gokart känsla att köra Speedstern på bana, hur kul som helst så slå till om du får chansen. Du kommer inte att ångra dig. | |
|
Är det nån här som har hört talas om problemet (eller själv har erfarenheter) av att speedstern inte klarar av regn. Jag har nämligen hör någon speedster-ägare som berättade att det var någon elektronikkomponent som han fick blåsa med tryckluft efter att det regnat. Jag tycker också att det verkar vara en grymt rolig bil. Det är inte svårare än att motorvrålet ska komma bakifrån i en riktig sportbil. |
|
|
Jesper; Har aldrig hört om det problemet... M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Det står om fuktproblemet i AMS test Länk STEPHAN, har du haft några problem med bilarna? |
|
|
Samuel; Nej, inga alls. Och de har fått gå hårt på bana med ca 500mil bara där...Lätt bil = små påfrestningar på bilen. Elektroniken är ungefär lika avancerad som en bubbla dvs 4st reläer och 8 säkringar typ ;). Kan kolla in vx220.co.uk forumet eller rejsa - finns massa speedstrar där. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.