|
|
|
|---|---|
| I morse körde jag på ett rådjur, det var bar en tidsfråga då det är rena Kolmårdens safaripark där jag kör omkring. Jag klarade mig rätt bra, det enda som behövs bytas är motorhuven och nån list. Frågan är hur jag hittar min färgkod till bilen? Står den någonstans? | |
|
Dom är kvicka dom där rackarna. Rena lotteriet om man klarar sig eller ej. Färgkoden hittar du på vänster fjäderbenstorn om du lyfter på huven. |
|
|
OK, tack för det! Ja, de är blixtsnabba, jag missade ett med en hårsmån 5 km innan, nästan så svansen daskade i bilen. Men nästa kastade sig upp ur diket som den bästa självmordpilot. Var helt chanslös, både jag och rådjuret. |
|
|
På min bil så står färgkoden på en etikett på stötdämpartornet. |
|
|
På min bil stod färgen på motorhuvens undersida ovanför bilens högra stötdämpartorn. Någon som vet om en huv i montrealblå metallic? Passar alla årsmodeller inom E39 till min 96:a? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jepp dom passare 96-03 det bör finns nån Montrealblå på skroten blir nog billigare än att lacka. Men oftast är det ju frontkrockat och jag hittade inte mer än 10 st på bildeslbasen. Och en del buckligt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.