AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.119

E36: Åtgärda sned ratt?

Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Bytte styrväxel på bilen på grund av läckage och naturligtvis fick jag inte ratten i rätt position.
Frågan är vad som är enklast att göra, vrida rattstången nere vid växeln eller att lossa på ratten?
Hur besvärligt är det att lossa en ratt med airbag?

///BMW - Was sonst!
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Hur tighta bult hål var det i växeln? Har du samma styrstag kvar borde det gå att lätta på bultarna lite och knacka växeln åt önskat håll och dra åt igen.
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
Jag hade lossat på ratten.
Hm...asså styrväxlen måste ju stå i "rakt fram läget" när ratten/rattstången står i samma läge... Om så inte är fallet kan man inte svänga lika mycket åt varje håll...
Jag skulle iaf ställa in rattstång-styrväxel korrekt o sedan montera ratten. Om ratten ändå pekar snett när man kör rakt så justeras väl detta med en framvagnsinställning...

Blackbeard punkt se...För oss som surfar på fler ställen än nätet:-)
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Att det inte går att styra lika mycket åt båda hållen märker jag inget av men splinesen hamnade väl inte så mycket fel kanske.
Jag ställde hjulen rakt och låste ratten med rattlåset men likväl hamnade den lite snett. Har inte haft loss ratten alls. Var ju rätt bökigt nere vid växeln så det var därför jag undrade om ratten var besvärlig att montera loss iom airbag.

///BMW - Was sonst!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.