AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
730

ABS givare E28

ur
45
urjo
518i-90
Hej BMW ägare!
Är det någon som har mätt upp absgivarna?
Fram kan man ju koppla isär kabeln i skärmen i motorrummet,men var kan man sära på kabeln för bakhjulsgivarna?
Jag har inte tagit bort ryggbaksätet än.
Skall hålla sig kring 1000 ohm enligt BMWmeken

Po
253
Pontus
750iA -95
Corvette C5 -00
SAAB 9-5 Griffin 2,3t BioPower -09
Audi A6 Allroad 3,0 tdi -17
Hej.

Hade samma problem. Jag mätte upp i anslutningen till ABS boxen istället. Är tyvärr inte hemma just nu så jag har inte kopplingsschemat tillgängligt men det borde gå att få kika i hos BMW.

Lycka till.

Pontus N.
Deliq
På E34 sitter "skarvhylsan" under baksätets sits, jag antar att de sitter där på E28 åxå.

M V H // Deliq

*** Tids nog är allt för sent ***
Paap Reeder
Hej "urjo"!
Deppa inte för det men det är ingen idé att mäta på några givare. Har själv en -86:a. Det är bara och byta de bakre ABS- kransarna. "Kuggarna" har "fasats av" av broder rost.
Har Du en 87:a kan Du ha tur så att kransarna sitter pressade på drivflänsarna så kommer Du billigare undan.
En söndag tar det i vilket fall.
MVH /// Paap Reeder
ur
45
urjo
518i-90
Tack för tipset Paap Reeder och alla andra.
Har väl som misstänkt ABS-kransarna.
Enligt BMW kostar dom bak 500Kr/sida så det är väl bara ta tag i problemet och byta.
Fick ju ombes tack vare ABS lampan lyste som ett trafikljus i bilen.Hade även ombes på framstötdämparna
som hade skurit ihop så det var ingen fjädringsväg alls att tala om. Så det var bara att beställa nya Bilsteindämpare från NEED FOR SPEED a`1560kronor styck
det var det billigaste Bilstein jag fick tag på.

SÅ snart blir det besikta igen
Hälsningar urjo
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.