|
|
|
|---|---|
|
Hej BMW ägare! Är det någon som har mätt upp absgivarna? Fram kan man ju koppla isär kabeln i skärmen i motorrummet,men var kan man sära på kabeln för bakhjulsgivarna? Jag har inte tagit bort ryggbaksätet än. Skall hålla sig kring 1000 ohm enligt BMWmeken | |
|
Hej. Hade samma problem. Jag mätte upp i anslutningen till ABS boxen istället. Är tyvärr inte hemma just nu så jag har inte kopplingsschemat tillgängligt men det borde gå att få kika i hos BMW. Lycka till. Pontus N. |
|
Deliq |
På E34 sitter "skarvhylsan" under baksätets sits, jag antar att de sitter där på E28 åxå. M V H // Deliq *** Tids nog är allt för sent *** |
Paap Reeder |
Hej "urjo"! Deppa inte för det men det är ingen idé att mäta på några givare. Har själv en -86:a. Det är bara och byta de bakre ABS- kransarna. "Kuggarna" har "fasats av" av broder rost. Har Du en 87:a kan Du ha tur så att kransarna sitter pressade på drivflänsarna så kommer Du billigare undan. En söndag tar det i vilket fall. MVH /// Paap Reeder |
|
Tack för tipset Paap Reeder och alla andra. Har väl som misstänkt ABS-kransarna. Enligt BMW kostar dom bak 500Kr/sida så det är väl bara ta tag i problemet och byta. Fick ju ombes tack vare ABS lampan lyste som ett trafikljus i bilen.Hade även ombes på framstötdämparna som hade skurit ihop så det var ingen fjädringsväg alls att tala om. Så det var bara att beställa nya Bilsteindämpare från NEED FOR SPEED a`1560kronor styck det var det billigaste Bilstein jag fick tag på. SÅ snart blir det besikta igen Hälsningar urjo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.