|
|
|
|---|---|
|
Nån som har känning på vad som e på "g"? På Bmw.se så görs det reklam för den nya Eran? Nyfiken! /Fredrick Fredrick Audi A6 Avant 3,0 Tdi Quattro | |
| kan det inte vara den nya 7:an ??? brukar sedan bli att nästkommande modeller lånar ganska mycket av utseendet och tekniken av 7:an | |
| dessutom är det ju den första som får f-beteckning. f1 ska den ju heta. kanske en riktigt högvarvig åtta i den då? :) | |
|
bag: vilken beteckning blir f1? istället för e nånting då eller? //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
| nya sjuan ska heta f01 | |
| Hoppas det är slutet för den fula och plastiga eran. Läste nånstans att den nya sjuan är den första modellen som kommer att ha det nya designspråket som kommer också senare på andra modeller. Därav beteckningen F01. | |
| sen börjar ju e-koderna ta slut oxå.. är ju snart uppe i hundra :P | |
|
Vad står "F" för då? "E" vet man ju vad det står för men F:et är det bara för att det kommer efter E eller har det också något tyskt ord? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Jag skrev brev till BMW AG:s chef förra året och svaret var både hövligt och intressant. Det finns t o m en avdelning för politik und vad det nu hette på BMW AG:) Mvh Asken |
|
|
Spana in reklamfilmen, Länk , den var ju underbar... BMW är verkligen duktiga på att göra reklam. Går den att ladda ner? __ Min bil: Länk |
|
| Ni får ursäkta min bristfälliga information men andra fyllde ju i såsmåningom. | |
|
Att man övergivit E för F har just med politik att göra, annars skulle man riskera att ha samma projektnamn som gamla Mercedes-Benz projekt... hualiga! Så, istället för Entwicklungskode blev det Fahrzeugskode. Hur enkelt som helst! ---- BMW CS #6212 |
|
| vad ska g stå för då? geilwagen? | |
|
OOOK men nya sjuan kommer inte ha F.... ngt skrivet på baken. Bara E koderna som får nytt namn?! -Phil |
|
|
Philip S: Precis, det är, precis som hittils, den "interna" koden. Kund ju se lite knas ut om du hade ett E34 märke på din 525 t.ex. :) Mvh Patrik ___ B M W |
|
| Framtidens flexibla design Länk | |
|
Mugge: Spana in reklamfilmen, [LÄNK] , den var ju underbar... BMW är verkligen duktiga på att göra reklam. Går den att ladda ner? -- När filmen är klar. Klicka på länken under filmen "Nerladdningar" och välj "Video". Svårare än så är det inte =) --------------------------------------------- Med BMW'n tar jag alltid en omväg =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.