|
|
|
|---|---|
| hej jo antennförstärkaren har en blå kabel med ett stift samma som sitter i isokontakten Ska jag koppla ihop den på vit eller blå kabel ? | |
| Köpte en sådan till frugans bil också,har inte kopplat den till något än vet ej heller var den skall kopplas,+ eller- skriv gärna om du får något tips. | |
| hoppas det kommer tips efter fotbollen | |
|
Det är inte att rekommendera att koppla antennförstärkare på bilar som redan har en dylik bak vid antenntrådarna i bakrutan osv. Bättre att lösa problemet vid källan om man tappat mottagningen, en ev. förstärkare förstärker även brus/störningar som kan komma från en defekt pryl före denna. Endast en ren antenn, spröt, tråd osv skall finnas före förstärkaren. Spänningsmatningen till förstärkaren tas från uttaget på stereons plugg som är märkt "remote", "ant +" eller dylikt, normalt vit kabel på stift 16 i de flesta BMW före 00-01. Det går bra med tändnings + också och jordning får man normalt via antennkabelns skärm, förstärkaren förbrukar helt obetydligt med ström. FP |
|
| står det remote på plinten?Eller på etiketten på sterion? Kan jag ej bara skarva in mig på vit kabel | |
|
På originalstereon och kontakten finns ingen text. Om du är säker på att det är rätt kabel så kan du bara grenskarva på denna, inga problem. FP |
|
| om det ska vara vit då skarvar jag in där Tack och trevlig midsommar | |
| nellis nu har jag kopplat På min är det nr 5 på snabbkontakten till sterion iso Blå kabel Och förstärkardelen till orginalantenn ligger inne i radiohålet också Bättre blev det men ej hundra | |
| nu felet var en slinga i bakrutan trasig . Så hät är det på e 36 bak c stolpe sitter antennförstärkare går fram till en till fördelningsdosa sen in i radion Och remote kabel i bmw kabelstam är smal vit som går över till blå i kopplingsplinten till sterion | |
|
Jag försökte förklara detta i inlägget ovan, sök alltid efter ursprungsfelet bak vid rutan istf att hänga på extra förstärkare osv. Om du har originalstereo så går den vita hela vägen in i stereon via den 17-poliga pluggen. Det är nog så att du har nån adapter för annan stereo imellan. FP |
|
| kan den vara till cd växlaren??Men den behöver väl knappast antenn | |
|
Nu är jag inte med alls. Varför blanda in CD-växlaren? FP |
|
| det är det enda jag kan tänka mig att klumpen bakom spelaren är till ? För inte är det 2 st förstärkare? en vid c stolpe och denna | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.