|
|
|
|---|---|
|
Hej allihops, har en telefonadapter i bilen till en Siemens S55a, har ingen sådan och har ringt till BMW och kollat med dom vad för nya adaptrar som finns att köpa, utbudet är minst sagt magert. Nån som vet om det finns pirat grejer att köpa? Nån med bättre utbud? Bilen: 530dAT -05 Its not the fart that kills - its the smell! | |
|
Jag har inte lyckats hitta några färska SnapIn adaptrar. Jag fick köpa en begagnad telefon istället som jag har ett tvillingkort till. Jag ville nämligen få tillgång till Yttre antennen och inbyggda laddningen när jag är ute och åker. |
|
|
Man kan alltid kika efter (original)hållare till HF-kit för de olika telefonerna. Vissa har anslutning för yttre antenn men långt ifrån alla tyvärr. Men problemet kommer sen när man skall koppla ihop bottenkontaktens kabel med den som BMW har (hade) för Siemens osv, det är en hel del signaler in/ut där som måste stämma. Speciellt om det skall funka med ev. rattknappar osv, dvs databussen för detta. FP |
|
|
Ok tack för svar. tråkigt när hela grejen med en adapet hade varit så smidig, men jag vill ju inte behöva gå och köpa en begagnad telefon för att den ska passa bmw´s gamla adaptrar. Får se hur jag löser det, smart med tvillingkort, det är en bra lösning. Glad midsommar! |
|
|
Jag håller nog med "navi" det enklaste sättet är nog att införskaffa en äldere mobiltelefon, jag har själv en SE t630 i min bil, fungerar alldelses utmärkt. Bilens mobil används då jag kör, vidarekoppling eller tvillingkort går utmärkt. Däremot håller jag med om att BMW borde kunna uppgradera sina adaptrar, men det är nog en omöjlighet då det dyker upp mobiltelefoner i ny skapelse varje dag. Vill du vara lite "inne" skaffa Iphone dess adapter finns redan. BMW har ju ett visst sammarbete med Apple. NoFear, kör med insidan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.