AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
430

520ia till 520i(E28)

Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Jag undrar om man kan ta bort automatlådan bara på en 520ia(E28) från 84 och sätta i en manuell låda från en annan 520i -84 utan några problem?Eller måste man byta mera än själva växellådan?

Mvh Ricke
Ka
85
Kalle
330ci -00
Jag vet inte, men det finns en beskrivning hur man konverterar till manuell på en e30 på www.e30.de. Den är ju till fel bil och på tyska men kanske kan vara till någon hjälp ändå.

Lycka till

/Kalle
KL
194
KL
525 TDSA Touring -93
Du måste byta svänghjul, i alla fall..
Jag gjorde denna operation på en 528i -79 och det var inga jätteproblem, det som var lite jobbigt var att få till kopplingen, det är väl hydrualcylinder på e28:an också? har för mig att det var lite trångt..
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Tack för tipsen :)
Jag köper nog en annan bil tror jag,verkar vara lite knöligt att byta till manuell,annars var det synd för bilen jag funderar på verkar väldigt bra förutom att det är automatlåda på den :(

Mvh Ricke
rsarits
Det behövs ju lite mer arbete än att bara byta låda, det skadar kanske inte att kunna koppla ur när man växlar? Att bygga om pedalställ från aut. till manuell är inte helt enkelt. Vad gäller kopplingen så borede det inte vara mindre plats under en E28 som haft aut än en som haft manuell.

Micke
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Men eftersom jag har en 520i ståendes med manuell låda borde man inte kunna bara plocka bort pedalställ och liknade och flytta över eller måste man göra plåtingrepp?

Mvh Ricke
518i slow mobil
Inga plåtingrepp krävs tror jag, bara att flytta över.. Inga probz som jag kan komma på...

518, ekonomi med nöje! =)
BMW e28 registret #154
www.bmw518.dot.nu för bilder
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.