AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
4.678

Lackbehandling i Luleå?

ca
302
carbon_e61
Porsche Panamera 4 e-hybrid sport turismo -18
X3 20dxDrive F25 -12
Funderar på att göra någon form av lackbehandling av bilen men vet ej till vem jag ska vända mig. Har någon ytlig repa som bör gå polera bort och tänkte att det är lika att låta bilen få sig en behandling då man likväl gör det.

Ditec finns som närmast i Skellefteå och det blir lite väl långt, tyvärr.
Starwash? Erfarenheter någon?

Tips & råd?
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
Hämtade min bil från starwash igår och jag är nöjd. Jag gjorde en efterbehandling på mitt pps lackskydd. Bravo skulle jag inte till, mycket konstig attityd där från vissa (Inte från ägarna utan vissa anställda...) och inte alltid bra resultat. Annars så brukar väl buffen ha nöjda kunder med, i allafall de här på jobbet som lämnar dit.

//IS200-01, RX300-03
ca
302
carbon_e61
X3 20dxDrive F25 -12
Var och besökte starwash idag och fick ett bra intryck. Bokade en tid för pps lackskydd.
vad tar starwash för och lägga på pps lackskyddet?
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
Förra året kostade det 2500 kr, tror jag det var. Återbehandlingen kostade 700kr
ca
302
carbon_e61
X3 20dxDrive F25 -12
1580:- kommer jag att betala. De behöver dock ej göra så mycket arbete med den innan, två små repor som skall tas bort.
ca
302
carbon_e61
X3 20dxDrive F25 -12
Har nu tvättat bilen för första gången efter lackbehandlingen, hal som en ål! Känns som jag är nöjd, återstår att se hur väl det sitter kvar. De rekommenderade återbehandling efter ett år pga att det är en mörk bil. Kan det spela någon roll eller?
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hej Carbon!

Rent teoretiskt spelar det ingen roll vilken färg bilen har, vad man syftar på är att svart (mörka färger) är ömtåligare då repor och skavanker syns lättare.

Låter som en normal åtgärd i mina öron.

Mvh
Skalman
Hade in min förra 330 Ci på Bravo Bilvård i Luleå.
Vart asnöjd med resultatet efter lackbehandling.

Sen var det bara att bocka för den invändiga tvätten jag fick på köpet.

Lycka till!

Åk före du så väntar jag på dig där.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.