AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.254

6000 kr för att byta torkarmotor med leder på en E60 520 2004?

Min vindrutetorkare strular. När det inte regnar fungerar vanlig vanlig spolning och 3 svepningar över rutan, men när det regnar slutar de aldrig, eller också lägger de av mitt i rutan. Jag måste då stänna av tändningen. Då fungerar de på samma sätt en liten stund för att sen lägga av helt. Då kan jag sätta på dem en gång till sen lägger de av helt. Carlsson bil hävdar att motorn inte hitta ändlägena. Det kostar 6000 kr för att byta motor och leder som sitter i samma paket. Någon som har ett bra billigare tips för att komma tillrätta med problemet?

stelah
Korrosion, kolla relä och säkring.Länk

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Frågan är hur E60 är uppbygd men på E39 sitter ett dubbelrelä till motorn som inte sällan bränner ena kontaktparet och det blir ett liknande fel. Dock skall motorn leverera en signal när parkeringsläget passeras, om detta inte sker så ligger felet inne i motorn osv.

FP
gu
339
gunnarh
320iA -99
225xe -19
Ja min erfarenhet (e39) var att två verkstäder sa att det var fel på ändlägena och ville byta motor etc. för 4000. Jag stod på mig och de bytte dubbelreläet för 400 kr. Men det kan man ju göra billigare själv. det är enkelt. Det sitter under vänstra luftintaget...
Det går också alldeles utmärkt att öppna reläet och rengöra kontakterna. En liten bit slipduk funkar bra, kostnad 0kr om man gör det själv.
Märkligt att verkstäderna har så dålig koll. För när man inte hade yttre relä så brändes kontaktytorna ibland inne i torkarmotorn = dyrt. Med yttre avlastningsrelä är problemet enkelt att fixa till.

FP
pr
259
protos
E60 520I-04
Kolla på skroten!!
Var på Returbilen(måndags) i malmö där står en E60 -05-525 komplett med hela paketet med leder o vindrutetorkarmotor för 300kr.
Verkar inte svår att byta(har sett värre konstruktioner).

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.