|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Har precis köpt mig en 328 coupe. När man trycker en gång på knappen till förarfönstret så ska väl rutan åka ner av sig själv hela vägen? Och upp hela vägen på ett tryck. Man ska väl alltså ej behöva hålla in den. Ibland så har den åkt av sig själv. Ibland måste man hålla in. Något förslag? Den stannar aldrig på vägen ner men påväg upp så åker den ibland upp sen vänder den ner och åker några cm för att sedan stanna trots att man har knappen intryckt. Kan det ha med denna magiska magnet att göra? | |
|
Har för mig att det finns två olika lägen i själva kanppen, ett som hissar ner rutan hela vägen utan att man behöver hålla inne knappen och en som bara hissar ner så länge man håller knappen, alltså som vanligt. Efter ett tag så blir dessa lägen utslitna och den uppträder smått nyckfullt. Men detta anser jag vara fullt normalt på en 95a och om du vill ha den normal igen så går det nog att byta själva knappen till elhissen. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
ok så denna funktion sitter i knappen alltså. Hur känner knappen av vad jag vill? Det känns ju inte som att det är 2 lägen när man trycker på den direkt. Om man köper nya kontakter så kanske man kan ha denna funktion(rutan ner på ett klick) på passagerarsidan med? |
|
|
Det är två lägen åt varje håll i knappen. Det första är så att rutan stannar om du släpper knappen. Läge två kommer du åt genom att trycka lite hårdare på knappen, då åker rutan upp/ner hela vägen utan att du behöver hålla ner knappen. Funkar på samma sätt på både förar- och passagerarsidan. ///BMW - Was sonst! |
|
| Precis - är samma på min. Det räcker inte med ett enkelt tryck utan man får vara lite distinkt när man trycker till. Då funkar det... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.