|
|
|
|---|---|
|
ja håller på o bygg om min 535 e28 till manuell o undrar då om de är samma låda koppling svänghjul mm till e34 för de är samma som ja fattat de på alla m30 eller har ja fel. Vill veta då j anog kan få tag på en hel 535 e34 billigt. men vill bara ha svar från folk som vet inga gissningar tack på förhand fredrik | |
| efter o ha läst på forumet så verkar de som de ska finnas några givare på lådan till motronic systemet o de finns ej på e34 535 betyder de att lådan inte pasar då blir ja olycklig isåfall o dessa gär väl ej o sätta över antar jag. | |
| jag har haft många 528 e28, där e allt mekaniskt samma som 535 e28, dock är väl tryckplattan hårdare tror jag, sen så har du väl givare i lådan. nu kör jag 535 e34 utan givare i lådan som du själv säger, lär finnas nån som borrat upp hål till dem då gjutöronen finns på lådan, kopplingen är ej samma då det sitter ett dumt dubbelmassesvänghjul på e34an! det skiljer även nånting på kopplingscylindrarna, vad är jag ej helt säker på.en del gissningar o en del fakta! hoppas det duger ändå! ta gärna hela motorn från e34an då den har större ventiler än e28an! | |
|
men går de verkligen o sätta dit en motor från e34 är de inte inte olika inspritning på dem eller går de ändå? samt passar topp från e28 på e34 motor då denna motor ska ticka o de gör inte min topp |
|
| du har motronic på bägge, dock vet jag inte om kabelstammen stämmer! men kör du med e28 koppling o svänghjul borde det gå att använda e28 insprut?? lite osäker på den punkten! toppen borde gå att flytta över iochmed bägge har motronic, du får mindre ventiler bara! | |
|
så flytta över hela paketet alltså motor o låda kommer inte o gå då måste ja ha stammen från e34 då eller, tror e34 va en 88. Tycker de borde va enklare när de är så mycke som skiljer tackar för svar |
|
| fråga på e28 sidan istället när den kommer igång igen, finns folk som gjort bytet! så får du hundra% svar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.