AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.189

att sänka e34?

hejsan! jag är ny inom ämnet sänkning och vill veta om man kan sänka en original e34 med att bara köpa ett par "sänkfjädrar". eller måste jag köpa en hel sänkningssats?
Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
vill du bara ha bilen lägre så klarar du dig med bara sänkfjädrar.

Mvh
Nordstedt
BMWCS #6891
Co
159
Cornholio
E34 540 iA -94
Det beror på hur korta fjädrar du har tänkt skaffa. Ska du bara sänka lite grann så räcker det med bara fjädrarna men ska du toksänka så är det lika bra att skaffa kortare dämpare med en gång eftersom original troligvis kommer pajja efter ett tag. Själv kör jag med 30mm sänkning runt om och originallånga dämpare, har funkat fint hittils iaf.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Asså rent mekaniskt behöver du ju inget annat än lägre fjädrar.
Orginaldämpare tar ofta slut ganska snabbt om man sänkt för mkt.
Vilket resulterar i kassa dämpare.

Jag köpte fjädrar och dämpare i tyskland för 2700kr fraktat, det är ganska överkomligt, dock bara monterat bak än, men där funkar de skitbra! Markant skillnad.
japmax, vart nånstans köpte du de ifrån? =)
tack för svar! lutar åt hela satsen.. men får se vad plånkan har att bjuda på.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Här är de jag köpte:
Länk
Jag kör med 60/40 sänkning på orginal dämpare och det funkar klockrent. Dock så kommer de slitas ut fortare, men det finns ju alltid gasdämpare ;)
där var det billigt

Rock on!
japmax har du nån bild på hur låg din vart med domdär?
50/35 var lite mer än ja tänka sänka..
japmax! hur gör man med betalningen? fattar ju ingenting av tyska;p
men vafan? spelar det någon roll vilken motor man har? det står "nicht für 518i und 520i"Antar att den menas "Icke 518i och 520i". ?
BM
79
BMR
535i -92
Det är olika dimmensioner på dom övre pinnbultarna. Fram till -90.06 m12x46 och m12x70, 90.07- m14x46 och m14x70
ajdå.. ok, då får man leta vidare då.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.