|
|
|
|---|---|
|
Har 320 -99 som har ett konstigt ljud som låter typ. RRRRRRRRRRRR när jag gasar upp den och släpper gasen då kommer ljudet.Men ljudet finns bara där en kort stund när Temp.mäteren ligger mellan det BLÅ fältet och första STRECKET sedan försvinner ljudet.Alltså jag hör inget när motorn är kall och inget när den är varm utan det finns där ca. 3-4min innan motorn är helt varm.Och ljudet finns bara då när jag gasat upp motorn och motorvarvet är på väg ner ( när jag släpper gasen ) har TWS 10-60W olja i bilen (samma som i M3) Har någon varit med om detta ??? / kan det vara oljepumpen som inte orkar styra vanosen ??? eller något med kamkedjan.BMW verkstan har gett upp.Hoppas på massor av tips !!! | |
|
Eftersom du säger att ljudet bara finns där efter du släppt gasen så känns det ju inte som det är något med själva "rörelse-mekanismen" motorn-rörselsen alltså... Kan det kanske vara något som sitter löst och låter lite efter vibrationer när motorn är påväg ner i varv? fast det känns ju konstigt på samma gång när det inte är så hela tiden. Tycker alltid det är lika svårt att förmedla ljud såhär. Är ju så liten stund det verkar handla om,och kan förstå bmw verkstaden till en viss del även om det är dåligt att dom "gett upp" En annan fråga bara...av vilken anledning kör du den oljan i bilen? |
|
| Kan det kanske vara vattenpumpen som är dålig? Hade liknande problem med min 325 E36 för några år sen. | |
|
Har läst i en annan tråd om ett liknande problem, då var det nån skyddsplåt till avgasystemet som satt lite löst och bara vibrerade när mootorn var ljummen. Kan kanske va det?? |
|
|
Till Haas ! Anledningen till att jag kör på denna dyra oljan är på tips av BMW att "M" bilarna kör på den för att slippa oljud.Tack för alla tips jag får !! |
|
|
Jag hade också ett sådant oljud på min gamla stålgrå 320i E46 -99. Den ska tydligen rulla i Borlängetrakten... sammanträffande? /L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.