AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.091

M3 E46 eller 335i Coupé?

Sida 2 av 2
Hur kan ni saga att 335an kommer sta sig battre i varde?
Det ar en ny bil da de forlorar som mest i varde, plus att det inte ar nagon Mbil gor ju att de forlorar mer i varde ocksa.

E46 M3an har hallt sig i pris valdigt lange ju, legat i samma prisklass i snart 2ar ungefar. Jag kan sla vad om att 335an inte kommer halla sig i samma prisklass om 2ar.

Du tappar garanterat mer pengar pa vardeminskning pa en 335a an en M3a om du har den i sag 2-3ar.

En M-bil ar alltid en M-bil som vissa sager, och att saga att en 335a ar en battre bruksbil an m3an, men killen vill ha en bil att busa och sladda med pa vagarna..
Det gar inte riktigt ihop sig, det finns inga bra kompromisser enligt mig.
M3an ar val sa nara bra kompromiss man kan komma om man vill ha bade komfort och lite styvare chassie pa bana. Men ska man kora bana sa maste jag vara arlig att original chassiet ar alldeles for mjukt dar med om man vill vara lite seriosare..

MVH
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag GISSAR att 335:an kommer vara mer attraktiv om ett eller två år och kan mycket väl ha fel. Orkar inte debattera detta mer.

Jag menar inte att man ska köpa en flång ny 335 för +500´. Bästa köpet tror jag blir att köpa en begagnad för strax över 300-strecket.

Detta ska sedan jämföras med en -03 -04 M3e46 för nästan samma pengar.
Kan hålla med om att M3e46 har stått sig bra i pris senaste året men många har problem att bli av med dem idag trots att det borde vara högsäsong. Sannorlikt kommer den redan höga försäkringspremien bli ännu högre då bilen blir allt mer en ungdomsbil och därmed mer skadedrabbad.

Vilken bil som passar trådskaparen bäst kan nog bara en egen provkörning av båda modellerna ge svar på. Båda modellerna är trevliga på sitt sätt.
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
BjörnB, 'högsäsong' joda, men vilka e46M3 finns det till salu i svea, finns knappt några senare årgång '03 >
samt har hört många letar ju fortfarande men finner dock inga
Ok, det var väl en mild överdrift. Gjorde en snabb sökning på blocket och räknade till ett 30-tal M3or till salu (03 och uppåt).

E46M3 är ju busigare och 335 mer sofistikerad. Med rätt modifikation drar väl 335an M3an rakt fram medans förhållandet troligen är omvänt då det svänger. Jag hade satsat på den modernare 335an!
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Men hur ligger det till med försäkringen vid eventuell olycka och dylika trim som ni pratar om?

Och är inte bilen strikt taget olaglig även om bilen troligtvis skulle slinka förbi besiktningmannen.

Exempel på praktiska frågor som i varje fall jag skulle ta i beaktning.
Ri
7
Riddar Arn
best: 430ix Gran Coupe
M135iX-13
Ställde samma fråga i vintras när jag gick i tankar att utöka garaget med en bil till. Efter att ha provkört både M3e46 och 335 Ci så föll valet på 335. Nu har den rullat 272 mil och jag har inte ångrat valet en sekund. Helt klart en modernare bil
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
billigaste 335:an på blocket nu ligger på 389 000, 07:a som endast rullat 900 mil...bra pris!
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
jag kommer att sälja min m3:a snart till förmån för en 335:a som jag ska lämna in till turbocenter för lite moddar.... :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.