|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle uppgradera mjukvaran i min navi men det gick dåligt. Antagligen är skivan inte bränd på rätt sätt. Men nu får jag inte ur den ur navin. Har provat: - trycka på eject - hålla inne eject - hålla inne eject längre än 3 minuter, släppa och trycka igen - ta bort strömförsörjningen på navin och sätta tillbaks samtidigt som eject hålls inne Inget av ovanstående fungerar. Vad göra? Måste jag skruva isär den? Jag har navi mk3. | |
|
Jag fick inte ut skivan med mindre än att jag öppnade enheten och följde instruktionerna här: Länk Det var inte så blodigt, gick på en kvart. |
|
|
Nu fungerar det igen. Skriver infon här om nån annan råkar ut för samma problem. Skivan med uppgradering av OS var fel för min navi (MKIII). Imagen var antagligen "mode1" men det måste vara "mode2" för MKIII. När jag försökte använda en felaktig skiva för uppgradering blev navin helt utan navigationsprogram. Ingen versionsinfo visades i SET-menyn. Jag var helt lost, trodde att navin var "bricked". Men... Plockade ut skivan genom att skruva upp navin och följa instruktionerna i länken ovan. Brände en ny skiva med en bättre image som var "mode2". Satte på tändningen, stoppade i skivan. Efter nån minut visades på skärmen att programvaran skulle uppgraderas. Bekräftade med OK (höger knapp). Programvaran uppgraderades, tog några minuter. Tog ur skivan och bekräftade med OK igen. Navin startade om och nu var det senaste versionen. Puh! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.