|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har nu i ett par dagar försökt att fixa en bmw 318i som bara började gå på 2 cylindrar efter en hård inbromsning. Vi försökte lokalisera problem o gick genom tändsystem osv o allt var fint. Sen börja vi med soppa system o pump o allt går Men Dock så rev vi upp insprutarna & det visar sig att boven var där. Nr 1 & 3 i Tändföljds ordning får ingen bensin! Vi haft upp dom o rensat dom med T-Röd . satte allt på plats o åter igen så funkar det inte, ( Fortfarande samma problem ) Varför får jag ej ut nån bensin ur 1 & 3 ?? Blir helt qrazy. Kan data box skicka ut fel singnaler ?? eventuellt impulsgivare ?? Vart hittar jag detta? Har även byt plats på spridarna & det är fel på Signalen antar jag ?Fortfarande samma fel. Har även nollat bilen me att dra ut jordkabeln ett par minuter . Snäälla. Hjälp mig här. sorry för stavnings fel här o där. Med vänliga hälsningar Kari? | |
|
Tjena Det är min BMW lilleman ovan pratar om. Kan det inte vara så att soppapumpen är kass och helt enkelt inte klarar av att hålla bra tryck till spridarna? (jag hör att pumpen snurrar samt kollat så inga kablar glappar) På bryggan där bränslet transporteras till spridarna så är det de två längst bort ifrån bränsleslangens anslutningen som verkar gå torra. Hälsningar Daniel |
|
|
[spam] mmh, Faktum är att bilen inte går igång på någon cylinder som det är nu. Titeln på tråden är lite missvisande! [/spam] |
|
| Kolla om bränsle pumpas fram genom att lossa slangen framme vid railen och stoppa den i en flaska. Börjar misstänka stopp i bränslefiltret. Inbromsningen kanske rörde upp bottensatsen (som det så fint heter i vinsmakarkretsar) i bensintanken. | |
|
Anders-72 - Vi ska testa o byta den eller hur Danneboy ( Natsu ) |
|
|
Ja absolut, Skall plocka loss den efter jag varit hos banken! Tack så mycket för ditt svar Anders ! //Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.