AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
713

Fråga angående stillegung på farzeugbrief.

540i
Om det bara står två datum angivna i rutan för stillegung är det då mellan dessa datum som bilen har varit avställd även fast det skiljer tre år mellan datumen.
jepp, det stämmer. den har alltså inte varit avställd hela tiden däremellan. kolla på ägarsidan så ser du när nästa ägare bivit registrerad. jag vet faktiskt inte hur en ev. påställning registreras.

mvh Johan
Om där finns tre datum då. Jag har beställt ett brief där första ägaren är bmw själv från och med 970604 och sedan har en privatperson köpt den 971210. Under stillegung finns tre stämplar. Ett med datum 970712 tror jag och ett med 971210. Då kan man ju anta att bilen var avställd medans BMW ägde bilen. Sedan finns det en från 031024. Bilen är importerad den 10 november 2003. Vad kan detta betyda för något?
Nu har jag lyckats ta reda på att en ruta (stillegung) innebär att man ställer av bilen medans den andra rutan (Wiederinbetriebnahme) betyder att bilen ställs på igen. Om bilen ställdes av den 24 oktober av ägaren och bilen såldes och importerades 10 november, borde inte bilen ställas på innan den transporteras till Sverige?
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
nej, de ställs alltid av vit export! så det innebär att bilen inte varit ur trafik så länge innan du köpte den.

mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.