AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.146

insp 2 - bmw 330 Ci

Hej jag har sökt i forumet här efter någon liknande tråd men kan inte hitta något.

Jag har en tid på bmw i mölndal om 7-8 dagar och undrar om någon vet vad det skulle kosta och vad det är dom kommer titta på... det är min första service som bilägare så jag har väldigt dålig koll...

Jag vill inte ringa dom eller gå ditt som om jag inte har någon koll alls för då skulle dom säkert suga åt sig ordentligt med så lite jobb som möjligt.

Om någon känner till något annat ställe som är bra bmw bilar så är jag beredd o avboka min tid...

dessutom har jag kört 3000 km mer än vad jag skulle enligt bilen som varnar mig för att serva bilen så jag måste skynda mig...
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Det är väl bara att ringa igen och fråga vad dom tar för insp 2.
Med bromsvätskebyte skulle jag gissa på någonstans runt 6k. Det var många år sedan jag gjorde en insp. 2 så det kanske inte stämmer längre.
värsta jag vart med om... ringer och får vänta 40 minuter samt bli kopplad fram och tillbaka 7 gånger innan jag kommer rätt sen gör dom fel och klickar mig....inte klokt
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Runt 6000:- är nog en rimlig gissning.
5300 för ett par år sedan.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hej,

Lite OT, men jag känner igen fenomenet när man ringer till gruppen i Mölndal. Om man inte kommer fram direkt så är min erfarenhet att det är bättre att lägga på och försöka igen, alternativt ge dom numret så att dom ringer tillbaka. Annars kan man bli sittandes länge, länge i deras telefonkö.

Mvh
Wiberg
6000 verkar va en ganska ok summa...

Vet ni vad det är dom tittar på och byter ut ?

verkar inte stå på deras websida vad inpektion 1 samt 2 är...
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag har för mig att det står i serviceboken. Vad jag vet skiljer insp.1 mot insp.2 är att de byter platinastiften.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Kontakta Joakim på Gbg:s bilservice i Partille. Han är allmämt känd av oss Göteborgare och väldigt seriös och duktig, han är dessutom betydligt billigare än BMW group. Jag lämnar alltid mina bilar där.
Han kan vara svår att nå på telefon, så ett besök på jänstångsvägen vid bilprovningen är att föredra.

BMW CS #5206
st
2
stonkan
330Ci "clubsport" -03
Joakim drar på semester nu och kommer nog vara borta i 4veckor, 5 om han har lite flyt sa han.
Kan du vänta så tycker jag att du ska göra det.
Annars tar BMW Mölndal 6223:- för en insp2, va där och frågade i torsdags.
ja det stämmer de tar 6300 sa dom...

har tid på tisdag.. så det lutar att jag lämnar in den då...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.