AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.258

Omlack - Vilken färg?

Eftersom någon tyckte jag hade en ful bil så repades det bakskärmar och bagagelucka när jag var uppe i lägenheten i 10 minuter. Kul.

Nu blir tydligen bilen omlackad hos BMW och min fråga är ju direkt om jag ska lacka om bilen i samma färg eller byta färg helt enkelt.

Det går ju och ordna med lite engagemang.

Färgen idag är titansilver med grå dakota-inredning(tror jag det heter).

Alpinvit kanske? Finns ju inte många E46:or i den färgen ute.

Vad säger ni? Behålla eller förnya?
isåfall ska du ha någon mer personlig färg
Visa användare
90
BWM_Aleks
BMW 325i E90 -06
M_G Det är ju DIN bil det handlar om och därför tycker jag att det är viktigast vad DU själv vill ha för färg på bilen när den ändå ska lackas om helt. Bilens utseende är personligt tycke och den väljer man ju själv när man går till en ÅF och ska beställa en bil. Inte överlåter man till försäljaren att bestämma vad du ska ha för färg på bilen du beställer, eller hur? Är du ute efter mode färger som gäller i dags läget så går du bara in på BMWs hemsida o kollar in deras senaste färger.
Alpinvit är en färg som är "inne" idag tex...
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
En bil som är omlackad i en annan kulör ska i mitt tycke vara omlackad överallt där plåt är synligt, motorrum, baklucka, dörrstolpar och dörrarnas gavlar!
E
1.156
E
320 ci cab -04
Steaman, då krävs lite "engagemang". M_G har du funderat på två färger? Silver på sidorna och svart på motorhuv tak och bagagelucka?

E
Ska man byta färg på en bil så ska det självklart göras som Steaman skriver. Gör man inte det så har man sänkt värdet på bilen enormt mycket. Även en seriöst gjord omlack med ett färgbyte riskerar att du får en bil som är mindre värd eller svårare att sälja, det kan ju vara värt att tänka på.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om du bara lackar de yttre ytorna vitt men bilen fortfarande är silvermetallic innanför dörrar, huv, luckor osv så har du halverat bilens värde.

//Lövet
Förmodligen blir det inget färgbyte. Men jag vet inte än. Finns massa roliga färger och välja på. Dock inte så många som passar med inredningen.

För övrigt är det Förenade Bil i Malmö som sköter omlacken så det är nog inte så oseriöst.

Men med min kunskap så lackar man inte om en bil lite halvdant även om det är en omlack med samma färg. Dörrar osv. behöver ändå strippas och så kan dom lika gärna slänga på en ny kulör. Men jag vet inte än.
Om det är aspögatans lack som ska lacka om bilen så kan jag garantera att det blir ytterst oseriöst utfört! Ena riktiga klåpare som oftast behöver lacka om både en och två gånger efter klagomål... Så trött man blir på dom.
Då får jag inspektera bilen väldigt nogrannt efter lackningen. Kanske därför dom behöver två till tre veckor på sig. Tack för tipset Samuel!
Visa användare
33
MPWR
S60 haha
signalorange
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.