|
|
|
|---|---|
|
Håller på att bygga lite av en driftingbil av min e36 325 turbo, och har köpt ett par sparco evo 2 stolar ( dom är ganska breda ) testade och gjorde ett fäste på orginial underredet och funkade ju så länge som jag inte har hjälm på. då sitter jag med hjälmen i taket. problemet är nog mest att växellåds/kardan-tunneln i kombination med att stolarna är ganska breda gör att jag måste ha stolen högt upp för att få in den mot mitten och på så vis sitta i mitten av ratten. men måste ha hjälm sen när jag ska köra på bana nån gång i framtiden och måste ha ner stolen lägre. hur gör jag? skär ur så mycket jag kan i tunneln? köper andra smalare stolar? nån som har nån bra ide eller bilder kanske på hur nån har gjort? nån måste ju fått i stolar och fått till det bra tidigare?! /mvh Daniel. | |
|
Har monterat i Sparco Evo Plus (ännu bredare än Evo 2) i min E36 compact, sitter dessutom på ett högt justerbart underrede och jag är 182cm lång, har gott om utrymme med hjälm på. Upplever att jag sitter klockrent på alla sätt och vis. Jag har inte gjort någon modifiering av kardan eller dylikt. Tycker det är konstigt om det skiljer SÅ mkt. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.