|
|
|
|---|---|
|
Har en fråga angående vad jag har fått för mig är kamaxellägesgivarna på min M3 3,2 E36 -97. Det är nr 15 och 18 på Real-OEM-länken nedan; Länk Saken är den att på min M3'a ser man att det har "läckt" lite runtom dessa givarna då det är en liten flåtig hinna som ständigt återkommer. Tänkte bara ta och byta ut o-ringarna, men är det något särskilt att tänka på eller är det bara att lossa skruven och dra ut givaren och montera tillbaka igen? Tacksam för svar! | |
pg_ice |
lossna skruven och dra ut givarna,inga konstigheter gör även rent dom från metallspån som brukar fastna och störa signalerna. Nr15 givaren sitter otroligt dumt till jag var tvungen att ta bort den yttre spridaren för att komma åt skruven. |
|
Tack för svaret pg_ice! Man kan alltid lita på ett svar från dig och med skaplig svarstid också :D Btw, finns det någon "förteckning" att läsa igenom angående åtdragningsmoment och liknande för alla småskruvar på motorn? Hade bland annat tänkt plocka isär lite annat smått men vill veta moment innan! |
|
pg_ice |
har semester plus att det är skitväder ute så man har inget bättre för sig därför kommer svaren direkt ;) skruvarna till givarna tar stopp mer eller mindre och då får du vålda ordentligt för att dra åt dom hårdare. dra tills det tar stopp och lite till så sitter dom. |
| akta så du inte drar av dom bara.. är ju inte så grova grejor | |
|
Elmgren och PG ice. Man behöver inte lossa någon spridare, ta helt sonika och kapa bort halva änden på en insektsnykel tiga sedan på den lilla biten du får över på en typ rundstång i lämplig storlek, dock obs obs obs!!!! ett kvarts varv mer än den orginala du får kvar, så får du dra typ någon milimeter med den ena och sedan med den andra, funkade kalas fint för mig ;) Men vill du ändå kolla över spridare om du är ledig gör då som PG sa. MVH Fricke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.