AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
784

Larm har låst sig (E32)

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag har ett delikat problem. Ska försöka beskriva det som det gick till.

Har 2st BMW men bara ett bilbatteri hade jag. Och eftersom jag behövde flytta bilen ur garaget så bytte jag batteri i 7:an några gånger. Dvs jag bröt strömförsörjningen till systemen några gånger för en månad sen.

För ca 2 veckor sen skulle jag starta bilen. Då hade den stått i några dagar med batteri. Men larmet gick! Och eftersom det var tidigt på morgonen drabbades jag av panik för jag ville inte väcka grannarna. Så jag slet loss batteripolerna. Baksätet var borta så jag kom åt batteriet på nolltid. Enda sättet jag kom på att stänga av larmet snabbt då jag saknar larmdosa.

Efter denna inncident har bilen varit helt stendöd! Händer ingenting när jag vrider nyckeln. Hör inte startmotorn... inte ens ett reläklick! Tror inte bensinpumpen hörs heller. Så förmodligen har larmet spärrat det.

Till saken hör att det är ett eftermonterat larm och jag har ingen larmdosa. Fick inte med någon när jag köpte bilen. Men det har funkat bra utan ända tills nu när jag bröt strömmen när larmet pep. När batteriet är monterat så blinkar det rött om larmet. Vilket väl tyder på att det är aktivt?

Så jag tror jag ligger lite pyrt till. Någon som har förslag på vad jag ska göra?

Just nu har jag bilen står utan batteri i. Ett tafatt försök av mig för att få bilen att "glömma" att den utlöst larmet.

Grymt tacksam för några idéer

mvh
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Yes!

Ingen som svarat...

Men jag löste det antingen genom att låta henne stå strömlös en vecka.
Eller oxå för att jag hittade en liten knapp vid en "högtalare" under ratten. Jag vet faktiskt inte vad som var avgörande eftersom jag satte i strömmen o tryckte på knappen nån minut senare. Men antagligen var det "knapptricket" som var avgörande.

Skönt. Nu kan de två tusen kilona röra på sig självt

Visa användare
404
micke.l
745 iA -02
vad heter larmet ? har samma problem på min 535 , men där sitter
;högtaren; vid vindrutan,kommer inte ihåg men laser guard kanske det hette
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.