AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.359

E34 95:a Bränd lukt i kupé - OBS ej kupéfilter! Hjälp!

Hej!

Luktar bränt i bilen. Har "lilla acn" alltså ej steglöst. Som vanligt fast med en AC-knapp. Läste på forumet att det kunde vara kupéfiltret. Det bytte jag idag utan förändring.
Kör jag utan fläkt = ingen lukt
Kör jag på fläkt steg 4 = ingen lukt
Kör jag på läge 1,2,3 = luktar bränt trä.

Nån som har någon aning? Börjar bli rädd för att det ska ta eld eller utvecklas rök. Uppskattar verkligen idéer och förslag!
kanske bör tillägga; skulle inte beskriva lukten som kabelbrand eller plast eller olja, snarare bränt trä
Kan passa på att undra en annan sak också.
Gällande fläktmotståndet, sitter det inte väldigt oskyddat, alltså på fel sida om kupefiltret? Inget som hindrar att löv och annat landar på fläktmotståndet? dessutom ha ett pappfilter 1cm från det glödheta motståndet?
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
När jag bytte fläktmotstånd i en 525a som jag hade satt det ett stort barr fast i det. Så visst kan det trilla i saker där. Bäst är att ta loss och kontrollera.
mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Co
159
Cornholio
E34 540 iA -94
Jag har samma intressanta lukt i min plus att fläkten rasslar ordentligt, jag har fått för mig att det är knöligt att komma åt dessa saker, någon som vet om det stämmer?
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Har för mig att mostånder sitter på pedalsidan bakom panelen mot mittkonsollen. Lite pill är det men inget omöjligt.

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Sa
440
Saij
X3 -12
Hej!

Kanske du inte läste hela...............

Länk

Skulle tippa på att fläktmotståndet är fullt av "mög"

/Saij
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.