|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Har ni nått tips på en pålitlig bil med lite komfort i för runt 25-30k ? Behöver inte vara BMW Tack på förhand =) | |
|
En gammal E34 (5-serie) eller E32 (7-serie) ger nog mest bil för pengarna. En fin går nog få för de pengarna. För samma pengar går det att få en Bmw 325 eller 328 (E36), inte samma komfort men riktigt smidiga och roliga att köra. Annat än Bmw är inte lika roligt, kom ihåg det ;) //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Hårdprutad e38 eller e39? |
|
|
Denna e32a tyckte jag såg glassig ut; Länk annars så en 535a; Länk En e38 & e39för 25-30 är nog inte mycket att hoppas på...än. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
| ska den vara bensinsnål? | |
|
Jag funderar själv på att köpa en billigare bil och få loss ilte pengar till annat... två starka kanditater för min del är audi a4 1996-, typ 1.8 eller 1.8t, med 18" a8/w12 fälgar ser de riktigt bra ut, eller en Alfa 156 2.0 TS, kamremsbyten kommer att kosta, men för övrigt är det fina och roliga bilar med bra kvalitet. MVH |
|
|
Wollick: jo visst är det fina bilar, men varför inte en 318 då så slipper man kamremsbytet? Stora servicen med kamremsbyte till 156 v6 har jag för mig kostar 10-15k, då den har två remmar, så säg runt 7,5k för TSen? //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
| Bjerser: Jag köper Dina argument, men personligen har jag svårt för e36, i alla former. Känns som att Alfa är ett roligare alternativ än 318: nyare kaross, tilltalande design dessutom lite ovanlig jämfört med e36. Den faktiska kvaliteten är inte sämre än BMW. Kamremsbyten kan man leva med, det finns alltid billigare verkstäder, får för mig att några bekanta till mig betalar ca 5000 för bytet på en TS, inkl material | |
| Bjerser : 2 remmar på 156 V6? Var har du fått det ifrån? | |
|
Honda accord runt årsmod 95 ska väl vara driftsäkra och ha bra vägegenskaper. Eller om du hittar en tidig årsmodell av saab 9-5 med utbytt tändkassett kanske? Eller sista årsmodellen av e34, som jag själv har och som någon rekommenderade. Mange |
|
|
toyota carina alt corolla. Beror helt på vad du är ute efter. |
|
|
delorian, med betoning på "lite" komfort... Toyota i all ära men ingen cruiser enligt min mening. En Benz coupe i hyggligt skick kanske går att få? Länk Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
| Det var en billig coupé-Merca. | |
|
Wollick: Jo jag förstår dig, den modellen är underbar och håller riktigt hög kvalitet, har själv haft en. dessutom upplevde jag komforten bättre än Bmw 3 så länge dörlisterna höll tätt. Men svindyra kamremsbyten är svårt att komma över ;) GE: Tänker rätt men skriver fel, två Cylinderrader på v6, därav längre rem som är svårare/dyrare att montera. Dessutom betydligt större motor som gör det riktigt trångt under huven. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
| Blev det ngn bil? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.