AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.559

Köpa en X5 4.4i

Har kanske möjlighet att köpa en X5 4.4i -01 på ca 12000 mil, sv såld m-inredning (eller vad det heter på x5), helskinn, navi, 2 ägare ,norrbottenskörd, elstolar fram med minne på förarplats mm.

Vet ju dock att följade saker måste åtgärdas på den för att få den som man vill.
-Klossar bak, ca 3000kr
-Pixelfel i displayen (12000kr enligt aukt. bmw återförsäljare)

Om man nu får en prislapp på 135000 kr, tror ni det lönar sig att köpa den, fixa felen och sedan sälja den för att tjäna sig en slant? Vet inte riktigt hur stort intresse det är efter stora tunga bilar med dagens bensinpris?

ca
302
carbon_e61
Porsche Panamera 4 e-hybrid sport turismo -18
X3 20dxDrive F25 -12
verkar finnas en hel del 4.4 ute på marknaden och jag gissar att de är svårsålda med dagens bensinpris. Priset var väl å andra sidan bra men jag tror nog du får vara beredd att stå med bilen ett tag, lär väl knappast säljas första dagen? (men man vet ju aldrig!).

mitt val hade vara att inte köpa. vi sålde våran suv för 3 månader sedan och det är jag idag rätt så nöjd med.
Jo är lite rädd för att bli stående med den, men har man tur kanske nån kommer och köper den på en gång, ser man till och ha rätt pris från början så brukar det ju underlätta...finns ju en massa gösar som tror att dom kan få guld och gröna skogar för sina bilar

ca
302
carbon_e61
Porsche Panamera 4 e-hybrid sport turismo -18
X3 20dxDrive F25 -12
mja, man vet ju aldrig, har man bara rätt flyt så. Rätt person som letar en 4.4l så...vad som vorde intressant att veta är hur mycket höjd de övriga som annonserar sina 4.4:or på tex blocket har?

Pixelfelen går väl att åtgärda bra mycket billigare än 12k? Sök här på forumet, jag vill minnas att det finns någon tråd om detta.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Precis, pixelfelet kostar knappa 2 lappar att fixa om man monterar ur instrumentet (5 min arbete) och skickar det till Tyskland. Då får man tillbaks det med vändande post, tar totalt 3-4 dagar ungefär. Byt backar bak själv, det är enkelt och då spar du säkert 2 lappar till.

Men jag skulle nog inte chansa på en 4,4 för att tjäna pengar i dagens marknad. Det finns flera på blocket som du nog får för samma peng, men då har de säkerligen andra fel istället. Så kan du tänka dig att åka X5 ett tag så är det nog en hyfsad affär, men att köpa för att tjäna pengar på är nog sämre. X5 har drabbats av ett kollosalt ras sista året, från att ligga stabilt över 200-ingen till runt 150 lappar nu.

Det absolut avgörande är utrustning och skick på den. Är det en oxfordgrön bil med 17" och skinn som enda utrustning är den totalt iskall, är det en svart/silver/grå med svart skinn, sportpaket, navi, glaslucka, drag, vinterhjul, elstolar, telefon mm mm så är den självklart intressantare. Men kolla däcken, för 19"-arna är rätt dyra.

Mvh Johan
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Fixa pixelfelen är en "gör-det-själv"-operation för ett par hundralappar. Jag har skrivit ett mektips om hur man gör, finns här på AP, gäller E38/E39 men huvudinstrumentet är samma på "gamla" X5.

Eller så kan man skicka instrumentet till en kille i Tyskland som reparerar dem, vissa föredrar detta framför att fixa själva, tror han tar en tusenlapp för besväret.

Wilhelm Svenselius
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Med snart bensinpris på 15-17:- och törst som en kamel så är 4.4. inget som blir lättsålt. Ser flera som stått i evigheter på BLocket...

M3/// Mullret
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.