|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Jag har sedan senaste tankningen haft lite problem med bilen, mellan varven när jag ska accelerera så är den väldigt trött upp till 3000varv då den helt plötsligt beter sig som sitt gamla jag. Den rycker också mellanåt men inte alls mycket. Fick lite olika tips och har nu testat att byta soppafiltret, har bara kört en liten bit men tycker mig inte märka av någon skillnad. Har även testat att koppla ur lmm:n för att se om det kan vara något problem med den men bilen betedde sig likadant. Undrar om någon har något tips om vad det kan vara, funderar på att åka på macken och köpa mig en injection cleaner och testa med en sådan också. Tips mottages tacksamt! | |
|
Låter som antingen kamaxel eller vevaxelgivare är dålig, bytte min vevaxelgivare hos Völkes i Gbg efter liknande symptom och det gick på 2000 Sek! Holmis |
|
|
Okej! Har läst lite om detta och det låter ju som att det skulle kunna vara det. Har en bekant som ska komma med sin dator imorn och koppla upp sig mot bilen, är det något fel man kan avläsa då eller får man helt enkelt chansa med ett byte? Var sitter denna givare ? |
|
|
Det kommer att visas en felkod om det är någon av ovanstående givare som gett upp men vilken felkod vet jag inte! Går att tolka på denna sida genom att söka inlägg. Holmis |
|
| Fick upp felkod "65 camshaft angle pulse generator" och vad jag kan läsa mig till på detta forum så antar jag att det är kamaxelgivaren. Får beställa en sådan och återkomma. | |
| Har nu bytt kamaxelgivaren, eller sensorn vad man nu vill kalla det och bilen är som förr! Kul att det var så lätt åtgärdat. | |
| Nu har jag återigen samma problem, verkar som att sensorn höll i ca 1 dygn. skojigt värre. | |
|
Är det fortfarande larm på sensorn? Raderade du felkoden har felkoden kommigt tillbaka? |
|
|
delorian: Har inte kollat upp detta än, ska se om han vill vara vänlig nog att kolla den igen. Felkoden raderades sist iallafall, ska bli spännande och se vad den larmar på nu för något är fel iallafall. Har beställt egen kabel nu också så att jag i framtiden kan kolla upp allt sånthär själv. |
|
|
En liten fundering bara, om det nu visar sig att det är fel på givaren igen. Så vill jag ju givetvis yrka på garanti, men frågan är. Är det något annat som kan ligga bakom att givaren blir felaktig? något som "bränner" den eller vad man ska säga. Vore ju roligt att ha lite kött på benen och se till så att man åtgärdar felet isf innan man byter den igen. |
|
|
Koppla ur batteriet och vänta en halvtimme eller koppla ur batteriet och lägg + och - kablarna mot varandra några sekunder för återställning av diverse elektronik. Har du tur kan det funka. |
|
|
Den återställningen måste man ju även kunna göra med carsoft eller? Det som är konstigt är ju att den gick som vanligt ca en dag efter bytet.. |
|
|
Bäst att göra det "manuellt". För att tex reseta CMOS:en i en dator "ska" man kunna göra det från BIOS-setupen men ofta slutar det med att man måste ta ur batteriet på moderkortet eller nollställa med jumpern... |
|
|
verkar inte som att någon annan har behövt göra det så jag ska försöka få den bytt på garantin först, ska ju inte vara några problem. Har gjort en ny diagnos nu och det var samma felkod igen. |
|
|
Ny beställd, kommer troligtvis imorrn. Får se hur det går med den då, först ville dom att jag skulle lämna in den så dom skulle skicka den för utlåtande hos leverantören. Men då tände jag till och undrade hur dom tänkte sig att jag skulle kunna köra under tiden den var bortskickad, då fick jag prata med någon annan kille och han beställde ny för utbyte. Trist att man ska behöva bli elak för att det ska bli så, men jag klarar mig inte utan en enda dag.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.