|
|
|
|---|---|
|
Jag upptäckte idag på min 535-91 att inpektionslampan började att lysa. Framför inspektion fanns det en symbol som liknade en klocka. Jag har nyss gjort oljebyte mellen inpektion 1 och 2. Min fråga är vad innebär klockan framför inspekton? Tack på förhand | |
|
Dags att byta bromsvätskan! (Vartannat år) Mvh |
|
| Ingår inte bromsoljebyte i INSPECTION 2 (Vartannat år)??? Vad jag förstått så betyder väl klocksymbolen en JAHRESCONTROLL??? | |
|
I min instruktionsbok står det att klockan betyder bromsvätskebyte, den mäter enbart förfluten tid (två år). Jag fick säga till särskillt om byte av bromsvätska vid min senaste inspektionsservice. Mvh |
|
|
Dum fråga kanske men vad innebär "årskontroll"? Innebär det att man skall göra en Inspektion/år?? Jag servar min bil enligt det föreslagna BMW-mönstret och har den därmed inne på service varje år, men det blir endast en inspection vartannat år. Precis som Johan B säger så trodde jag klocksymbolen är associerad till bromsvätskebyte som bör göras minst vartannat år enligt boken. |
|
Froz-523 |
Klocksymbolen indikerar bromsvätskebyte. Indikeras med tvåårsintervall (två år efter förra nollställning) och är oberoende av körsträcka. |
|
Tack. Ja då är det bara att byta bromsvätska. Tänkte göra det själv, det har jag gjort många ggr på tidigre bilar. Fråga: Hur nollställs då indikatorn ? På nollställningsverktyget finns ju bara oljeservice och inspektion. Tack på förhand |
|
| Årskontrollen återställs med inspektions knappen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.