|
|
|
|---|---|
|
Vad gäller BMW original - Leather preserving set vill jag lägga ut ett varningens tecken. Glömde en droppe av detta mirakelmedel på förarstolen. 15 minuter senare när jag skulle torka bort överflödet så följde färgen på skinnet med.... Färgen hade lösts upp! Bra jobbat BMW! Hade det funnits en varningstext hade jag såklart varit mer uppmärksam på att torka bort allt överflöd direkt men ICKE! Frågan är om man ska gå till BMW och kräva att denna del av stolen färgas om...? Kanske svårt att bevisa orsaken till färgens bortfall | |
|
Trist som f-n, hör med BMW för säkerhets skull. Annars kan jag rekomendera en firma i GBG som gör mycket bra läder jobb om du bor i krokarna. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Vilken firma är det? BMW CS #5206 |
|
|
Oh shit - använder själv den produkten - låter som att man får passa sig då. Har visserligen nästan vit klädsel men några fläckar vill man ju inte ha.. Länk |
|
|
I princip alla medel för skinn är väl mer eller mindre agressiva. Så vad ni än använder, läs noga och gör det varsamt. |
|
|
Läser alltid varningstexterna... Men instruktionerna på denna flaska gör bara reklam för hur himla bra medlet vårdar lädret. Man får inte direkt någon känsla utifrån texten att färgen kan lösas upp. Medlet riktar sig till lekmän, då tycker jag det ska stå om medlet kan vara aggressivt. Kan man knappast räkna med att vem som helst ska förstå |
|
|
Christer, det är www.vinylmakeup.se prata med Patrik. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Det är dom som precis fixat min utslitna förarstol på coupén, men det var Göran som gjorde det. De ligger granne med mig i Partille BMW CS #5206 |
|
|
Hej du! Vad jag förstår är din bil ett antal år gammal och det är väl normalt att färgen slits på skinnklädslar om man använder den varje dag? Det har det gjort på min i alla fall. Sen får man färga in skinn vart 5-7:e år ungefär som man putsar skor för att hålla skinnklädseln i nyskick, det kallas förebyggande underhåll med pedantspråk:) Håller inte med dig om rubriken men kan förstå en viss frustration. Du är ju iaf mer noga är medelsvensson med BMW som inte ens upptäckt att skinnklädslar behöver smörjas in för att vara så länge som möjligt. Mvh Asken |
|
| Mja, klädseln kommer från en M3 hade gått 1800 mil när den skrotades, en -04. Tycker inte färgen borde börja lossna ännu! | |
| Nu har klädseln gått 2100 mil! | |
| Förresnten förstår jag inte varför du kan hålla med mig oom rubriken. Färgen har inte slitits bort pga friktion. Färgen försvann när jag torkade bort kletet efter att det legat på skinnet i ca 15 minuter. Jag vill bara varna andra för att medlet var så aggressivt som det var, står ju inte direkt på förpacningen!!! | |
|
Antingen har du haft otur eller så har jag haft tur, för jag har låtit det där medlet ligga flödigt på skinnet i betydligt mer än 15 minuter, och det har inte lämnat några spår. Inga droppar kanske, mer som vita strängar, och i sömmarna har det ibland varit väldigt mycket överflöd. Det enda som hände en gång när jag lät det torka i alldeles för länge på ratten var att det blev torra rester kvar liksom i botten av strukturen på lädret. Det såg då ut som det var väldigt torrt, men det gick bort med en snabb ny strykning av medlet. Mitt svarta montana-skinn har gått 12500 mil, och det är inte alls nött i färgen, trots att det var dåligt med smörj de första tre åren. |
|
|
Deimos: det kan inte vara så att ditt skinn har haft slitage på något ställe och innan du köpte stolarna så har någon färgat det för att dölja detta och sedan när du körde medlet så löste det helt enkelt upp dettta. ___ //Ulf |
|
|
Skulle bildemonteringen gjort detta alltså ? För att få ut mer betalt för stolarna? Isåfall borde dom väl färgat "njurskyddet" också för det är lite slitet på kanten där man drar kläderna varje gång man går in och ut ur bilen... Verkar lite långsökt. En annan teori kan vara att bmw-medlet reagerade med turtle-medlet jag smorde på när jag köpte klädseln... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.