|
|
|
|---|---|
pg_ice |
är det några specialverktyg som behövs för ett kopplingsbyte? förlängare till dom övre bultarna på lådan? hur långa förlängare? tack på förhand |
|
Tjenare.. Jag har för mig att jag hade tre förlängare och nån knut. Förlängarna var av den vanligaste längden, typ 25cm. Du behöver något att centrera lamellen med innan du spänner fast tryckplattan i svänghjulet. Mvh Lardy |
|
pg_ice |
tackar för infon knut? mekonomen har dom centrerings don? eller måste man tillverka ett själv? |
pg_ice |
kom på vad du menade: knut= vridbar del |
pg_ice |
jag ska lämna in privat det är därför jag frågar :) vilket moment ska tyckplattan dras? |
pg_ice |
skrivfel: tyckplattan=tryckplattan |
|
Centreringsverktyg tillverkade jag själv. En axel som passade i lagret som sitter i svänghjulet eller i vevaxelns ände. På axeln lindade jag tejp till rätt tjocklek för att passa in i splinesen i lamellen perfekt. Angående vilket moment tryckplattan ska dras med vet jag inte, jag drog på känn och mina skruvar har ej lossnat än. Det bästa är ju om någon annan kan svara på vilket moment skruvarna ska dras med. Mvh Lardy |
|
pg_ice |
kollade i en annan tråd och där skrev dom 25nm för skruvarna till tryckplattan. centrerings don det räcker med en rör bit som har rätt dimention ut/inv alltså? |
pg_ice |
dimension :) |
|
Rörbiten måste passa exakt i lagret i svänghjulet. I andra änden av rörbiten lindar du tejp ganska så hårt. Du ska ha så pass mycket tejp så den precis går att trycka in i lamellens splinesade hål.. Det viktigaste med rörbiten är att den passar in i lagret och att den är lagom lång. Mvh Lardy |
|
pg_ice |
tackar men jag lämnar in skiten :) 3200:- hos TM Racing i Katrineholm det måste väl nästan vara halva priset mot om man lämnar in hos BMW |
pg_ice |
TM Racing Länk Rekomenderas redan nu :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.