|
|
|
|---|---|
|
Det händer inget när man trycker på knapparna (inget radio-läge visas), inget ljud fungerar inte ens ett sprak eller brus. Bilen är en alpina b10 -98 med bussiness RDS med 4:3 navigator, jag har kollat alla säkringar, kablage. kan det va radio boxen i bak som gått sönder? jag tror jag listat ut att det är en BM23 jag har, spelar det någon roll om man inte har cd-växlare? | |
|
nu bumpar jag, Jag köpte en "ny" box som ska fungera, satt i den, men felet är fortfarande kvar! Kan det va enheten i fram som är kass? det verkar som om boxen inte fattar att den ska dra igång eller nått.. Jag har mätt i kontakten i bak och då finns det spänning jord och en remote signal, högtalarna fungerar (har testat med en vanlig bilstereo) |
|
|
är det någon som har någon översikt på hur hela systemet i bilen är ihopkopplat? vilka som påverkar vem osv, dessa knappar funkar: menyratten menyknappen telefonknappen jag tycker det är mystiskt att inga knappar som är på stereodelen inte fungerar, jag får inte upp något ingen meny eller nått till radion. kan det va något radiostöldskydd som bråkar? |
|
| Jag vet inte om det kan vara till hjälp för dig men jag ställer av min bil varje vinter och ett år när jag tog in den i trafik på vårkanten var radion helt död. Jag minns inte om jag hade någon respons på skärmen men jag slog en signal till min BMW-verkstad och fick svaret att koppla ifrån batteriet i 20 minuter så att bilen fick s a s boota om sig. Jag gjorde så och sen gick radion som vanligt igen. Det är några år sen nu men jag har inte fått tillbaka felet mera. | |
| jag har testat det och det hjälpte inte.. | |
|
Hej igen, problemet löst :) Köpte en BM24 från skroten och då hoppade radion igång :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.