|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska byta filter på min nu och vill inte ha ett öppet filter, blir så "klåpigt" Så ska satsa på ett insatts och hittade ett green cotton panelfilter, finns här:Länk Hört att det ska vara bra filter, eller finns det något annat bättre? Och ska dem filtrerna oljas in? Hittade även dem här: Länk Dem behöver inte oljas in. Men green cotton filtrerna verkar mer seriösa på nått sätt. Så vad tror ni? | |
pg_ice |
K&N filter är dom bästa och dyraste. greencotton? låter som nåt styling skit? lyser det grönt i mörker? ;) |
|
Hehe, greencotton ska la vara ett av demledande på marknaden vad jag hört iaf. Frågan var ja om man behöver olja in det? |
|
Filip_J |
Köper du ett K&N som jag hade i innan så är dem redan inoljade. K&N är bland de största när det gäller filter. |
| eller så köper du ett nytt org.filter...då eftermarknadsfilter inte ger ett skit....förutom möjligtvis problem med oljekladdet.... | |
pg_ice |
K&N ger effekt jämfört med original filter det finns det bänkpapper på vill du se dom så kan jag skaka fram dom |
|
GreenCotton är marknadsledande för tillfället... Hör av dig om du vill ha ett insatsfilter. Har ett nytt som gått 8 mil innan bilen såldes i orginalskick Henrik |
|
pg_ice |
K&N insats vs Original filter på en M3 3.0 Länk |
| Pg:ice Förstod inte "diagrammet", hur mycket skilljde det?? | |
| Hej! Köp Green Cotton open air kitt. Ska ge bäst och skonsammast mot motorn. Har själv haft ett k&n insattsfilter i min och det va ren skit. Oljade inte in det alls utan stoppa bara i det men det vart alldelles för mycke olja så luftmassemätaren blev helt äcklig. Bilen blev slö , enda possitiva med det va väl att det lät gött,INGET annat!!!! Ska själv köpa green cotton till min snarast. Är ju allmänt kännt att k&n haft problem med oljan. Pg skärp dig nu!!! Mvh | |
pg_ice |
Bmw89: det är bara att kolla på kurvan ungefär 8hp på toppvarv och 10nm mer i vrid över hela registret |
pg_ice |
Fritte525: du är den första som nämner att det är problem med oljan på K&N,har inte hört det förut. jaja tur att man kör utan LMM då :) |
|
Vridmomentet ökade med 75%!!!* *(Vid 2150rpm, och ca 3% i övriga registret) :-) |
|
|
Green cotton brukar skicka med "filterolja" på sprayburk så man kan förbättra oljefilmen med tiden. |
|
|
Har kört K&N insatsfilter i mina tre senaste bilar och inte haft några problem alls trots rengöring och återfettning. Det gäller att vara väldigt sparsam med oljan, det finns utförliga instruktioner på K&N:s hemsida i både text och audioformat. Båda understryker NOGA hur viktigt det är att man inte oljar in för mycket. Filtren ger lite härligare morr och faktiskt även något bättre gasrespons/ökad effekt. |
|
| Konstigt att jag aldrig smörja in mitt filter men ändå gick den sämre med k&n än orginal. Märktes relativt stor skillnad på min faktiskt. Men det kan bero på andra saker med iofs. Mvh | |
| Med insatsfilter från K&N gemfört med original, ger det någon ljudskillnad som märks? | |
|
Jag har K&N på min 523a och i början tyckte jag att man hörde ett ökat ljud från insuget vid gaspådrag. Nu vet jag ju inte om det va en placebo effekt eller ej. Jag har haft K&N filter på samtliga (båda) mina bilar och aldrig haft några problem med olja som har förstört lmm'en. iofs har jag inte några effekt monster men jag köpte det i första hand för garantin och rekomendationerna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.