AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.406

Passagerarstolen går ej att fälla...

BM
73
BMW_Lasse
Bmw 750I e38
Tja...

Skulla lasta in lite folk i min Bmw 850 och när skulle fälla stolen på passager-sidan så lät de som en vajjer eller nått gick av och nu kan jag inte fälla sätet längre`?

Nån som har råkat ut för de? och hur fixar man det?

Mvh Lasse
Ta
10
Tarkka
850Ci -96
Nej jag har inte varit med om just det du beskriver. På min bil var det själva plasthandtaget i krom som var sönder. Köpte en ny för 160kr. Monterade detta med lite bänd och tråckla mekning. När sambon 5minuter senare satt sig i sätet och skulle rätta till det (ändra sittposition) Då drar sätet snett. Kråksången i det hela är: för att få bort plasthöljet bak måste man lossa en insexskruv på vardera sida om ryggstödet, varav den innre är omöjlig att nå med stolen inne i bilen. Så för att komma åt måste man ta ut stolen. Om du fixar detta själv borde du även se till övriga detaljer i stolen då dom verkar ha en tendens till att krångla. Sök i forumet så ser du att problemen verkar finnas alltför ofta.

Min bil suger!
Vägra turbo
BM
73
BMW_Lasse
Bmw 750I e38
Får jaga runt lite så får vi se..

Mvh Lasse
Ra
209
Rattmeister
850CiA -92
520dA Touring -08
Har bytt plasthandtaget på förarplats utan att ta ut stolen, dvs skillnad mellan stolarna?

Ta bort handtaget och kolla infästningen om den är trasig. Om den är det så kan med en 7-8:s ringnyckel "låsa upp" låsningen, så att man kan tippa sätet.
Är det dock vajrarna så då borde handtaget vara helt :P

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.