|
|
|
|---|---|
|
har misstänkt att bilen är endel sned ett tag nu så jag tog tag i det och mätte lite lätt med handen igår mellan skärmkanten och däcksidan och ena sidan bak är märkbart lägre än den andra. Alltså är ju antingen dämparen eller fjädern defekt men jag har inte haft tid o kolla detta ännu med lyft. Bilen har fortfarande kvar endel av dämpförmågan bak på den defekta sidan och det tar inte i eller så (kan förklara varför jag inte har märkt något innan) Men jag undrar ju om det är så att det är dämparen eller fjädern som det är fel på. Har fjädern antingen brustit eller kan det vara så att dämparen sipprar ut luft? den har ju inte säckat ihop helt. Så vad kan det vara? Om dämparen läcker bottnas inte den då? förslag, kommentarer och/el teorier är välkomna. | |
wbfn |
stötdämparens lyftförmåga kan likas med typ 0. det är fjädern som bestämmer bilens höjd |
|
Alltså måste det vara fjädern som är dålig då eller? |
|
wbfn |
börja med att kolla dom iaf |
| Blir de lite såsiga med tiden eller bryts de av? vad är det som händer med dem? | |
| De går av. | |
wbfn |
kan vara vilket som men i ditt fall med bara ena sidan borde den vara av |
|
Det va ingenting som va sönder såg jag idag vid en grundlig kontroll, varken fjädern eller dämparen hade minsta tillstymmelse till fel någonstans. Dock är den 5 mm lägre på ena sidan bak än andra. Den har tydligen satt sig mer på ena sidan bara än på andra och blivit mjukare i fjädrarna med tiden. Så det va inget akut. Kommer byta samtliga dämpare och fjädrar vid ett senare tillfälle nu istället. M-chassi tillsalu någon? ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.