|
|
|
|---|---|
| Jag har sökt men inte hittat nåt som stämmer exakt med problemet jag har. Min 528 hackar till ibland, bara väldigt kort, men sen går den hur fint som helst igen. 2 gånger har det hänt att den tvärdog, första gången körde jag i 90km/h så jag kopplade ur och försökte starta den med nyckeln flera gånger utan att det gick, sen släppte jag upp kopplingen och den startade direkt och gick hur fint som helst. Igår dog den igen och det var bara att dra igång med kopplingen. Vevaxelgivaren är bytt förra året och då var den inte alls så här utan då gick den oftast men var fruktansvärt slö och vibrerade. Det här känns som något annat. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Bränslepumpsrelä, bränslepump, eller kablarna till bränslepumpen eventuellt. En felkodsavläsning kan ge en ledtråd. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Rigge dick du ordning på bilen?..min bil beter sig precis likadant och svårt och veta vart man ska börja leta någon annan som har andra förslag..bränslefilter är bytt och ingen skillnad.. mvh Scorpionan |
|
|
När min vevaxelgivare var slut betedde den sig exakt på det viset; hackade till ibland och dog några gånger med någon veckas mellanrum. Felkodsavläsning rekommenderas starkt! Annars kan det bli dyrt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.