AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.116

Bygga avgas M3:a

Bm
190
Bmw89
BMW M5 e39 99:a
Hej!

Har en 3,0 M3 e36 och ska svetsa ihop ett avgassystem till den.

Och undrar om man kan gå ihop till ett 3" rör efter kattarna eller om man måste köra dubbla hela vägen för att inte förlora någon effekt.

isf är det tänkt 3" med dubbla dämpare. Tycker 2" bör räcka till på en sugis, det ska ju va lite mottryck med.
Ma
115
Macke 325
325 Coupe -93
S50b30 & NX Lustgas!
Tjena! jag kollade runt lite på forumet innan jag byggde mitt och det verkar som att alpina kör med dubbla 2.5" hela vägen så jag byggde mitt främre med dubbla 2.5" hela vägen och 3" katt därefter har jag ett feritta med dubbla 2" och en dämpare. Låter riktigt bra inte för högt och inte för lite men riktigt vasst :)

Bild på mitt avgas...
Länk

Man ska nog tänka på att sätta katten så långt fram man kan för att underlätta avgastestet på bilprovningen...
Bm
190
Bmw89
Macke, det såg riktigt bra ut.

De är frågan om man ska dra dubbla eller enkelt rör. För jag har inte hittat några dämpare som har 2anslutningar in och 2 ut(någon annan som hittat?

Så fall får man sätta 2 små runda i gämtevarandra om man kör dubbla rör bak.
Bm
190
Bmw89
Kom på nu hur jag ska göra efter att studerat avgaset lite.

Blir till att byta ut sista monsterdämparn till en fullflödes ist. Är ju redan så grovt system orginal.
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Vad är det för "fullflödesdämpare" du tänkt ha?

Bm
190
Bmw89
Simons fullflödes.

Blev lite för gott ljud, Så blir till att leta upp ett sportsystem som dämpar lite mer.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.